Pregled bibliografske jedinice broj: 821356
Grupna podrška u ranoj intervenciji u djetinjstvu
Grupna podrška u ranoj intervenciji u djetinjstvu, 2016., postdiplomski specijalisticki, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 821356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grupna podrška u ranoj intervenciji u djetinjstvu
(Group Support in Early Childhood Intervention)
Autori
Božić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
2016
Stranica
69
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
grupna podrška; rana intervencija; potpomognuta komunikacija; poremećaj iz spektra autizma; složene komunikacijske potrebe
(group support; early intervention; Augmentative and Alternative Communication; Autism Spectrum Disorder; complex communication needs)
Sažetak
Unazad nekoliko godina, sve je veći broj djece koja odstupaju u pogledu komunikacije i jezika. Razvojem medicine, sve ranije se uočavaju razvojna odstupanja i poremećaji u djece niske kronološke dobi koja se prepoznaju kao kašnjenje u kognitivnom i jezičnom razvoju ili kašnjenje u jezičnoj proizvodnji i kao poremećaj iz spektra autizma. Posebno je ugrožena skupina djece s razvojnim odstupanjem kojoj se zbog niske kronološke dobi najčešće ne pridaje dijagnoza. Istovremeno roditelji prolaze različite stadije prihvaćanja novonastalne situacije. Tada ključnu ulogu nosi rana intervencija koja započinje prije postavljanja formalne dijagnoze te kreće od prepoznatog rizika za razvojna odstupanja. Praksa u nas i dalje pretežno njeguje individualan rad s djetetom, zbog čega oblici grupne podrške koji slijede načela rane intervencije nisu dostatno razvijeni niti česti. Zbog nedostatnih podataka o provedbi i učinkovitosti grupnog rada kao intervencijskog pristupa za djecu rane dobi, cilj ovog specijalističkog rada je temeljem unaprijed osmišljenje strukture, provesti grupnu podršku za djecu sa složenim komunikacijskim potrebama te evaluirati učinkovitost iste. U grupnu podršku je uključeno četvero djece, točnije četiri djevojčice u dobi od 2 ; 7, 2 ; 10, 3 ; 0, 3 ; 6 godina. Sve djevojčice su prošle procjenu u Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Spomenuta djeca imaju poremećaj iz spektra autizma ili poremećaj socijalne komunikacije utvrđen logopedsko – psihološkom procjenom i/ili procjenom rehabilitatora. Ovaj rad će prikazati terapijski pristup osmišljen prema razvojnim mogućnostima i interesima djece uključene u grupnu podršku kao i njegovu učinkovitost. Naglašava se važnost ranog poticanja različitih segmenata rane komunikacije, uvođenje potpomognute komunikacije te uključivanje roditelja u sve aktivnosti čime se znatno doprinosi učinkovitosti rane intervencije. Svakako treba naglasiti kako je u stručnom podučavanju i savjetovanju neophodno povjerenje i suradnja između stručnjaka i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(mentor)