Pregled bibliografske jedinice broj: 820178
Upravljanje markom destinacije
Upravljanje markom destinacije, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 820178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje markom destinacije
(Destination Branding)
Autori
Todorić, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.06
Godina
2016
Stranica
72
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
Upravljanje markom destinacije; upravljanje markom zemlje; upravljanje markom mjesta; stvaranje marke; razvoj marke; vrijednost marke; identitet; imidž; Republika Češka
(Destination Branding; country branding; place branding; identity; image; Czech Republic)
Sažetak
Rad se bavi upravljanjem markom destinacije, njenim osnovama, specifičnostima te njenim stvaranjem i razvojem. Upravljanjem markom destinacije se nastoji na temelju već postojećih značajki oblikovati i njegovati identitet destinacije. Taj identitet se potom ciljnim javnostima komunicira na konzistentan, istaknut i privlačan način. Time se nastoji povoljno utjecati na imidž destinacije te tako utjecati na namjeru posjeta destinaciji i njenu konkurentnost općenito. Upravljanje markom destinacije uz komunikaciju uključuje i implementaciju marke u samoj destinaciji. To uključuje komunikaciju s lokalnim stanovništvom, uspostavljanje partnerstva s interesnim skupinama te promjene u destinaciji kojima se nastoji obećanje marke pretvoriti u stvarnost. U teorijskom pregledu objašnjeni su pojmovi marke destinacije i upravljanja markom destinacije te vezani pojmovi poput marke mjesta. Nadalje, objašnjene su i specifičnosti upravljanja markom destinacije kao i ciljevi koji se nastoje ispuniti upravljanjem markom destinacije. Posebna pozornost posvećena je prikazu procesa razvoja marke i upravljanja markom te povezanim aktivnosti. U teorijskom djelu rada također je prikazano upravljanje markom na primjeru Republike Češke. Ta zemlja je ujedno i predmet istraživanja u primarnom istraživanju. U primarnom istraživanju cilj je bio istražiti kakav imidž uživa Republika Češka među ispitanicima u Republici Hrvatskoj. Ima li za njih drugih atraktivnih destinacija u toj zemlji osim glavnog grada Praga, prepoznaju li neke odrednice pozicioniranja njene marke destinacije te kako ocjenjuju znak i slogan marke destinacije te zemlje. Primarno istraživanje provedeno je na uzorku od 103 ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija