Pregled bibliografske jedinice broj: 818200
Od teksta do dijaloga
Od teksta do dijaloga // Književnast i dijete, 4 (2015), 48-63 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)
CROSBI ID: 818200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od teksta do dijaloga
(From text to dialogue)
Autori
Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina
Izvornik
Književnast i dijete (1848-5618) 4
(2015);
48-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni
Ključne riječi
tekst; dijalog; komunikacija; interpretacija; čitanka; metodički instrumentarij; pitanja; zadaci; recepcija
(text; dialogue; communication; interpretation; textbook; methodological inventory; questions; tasks; reception)
Sažetak
Tradicionalna nastava književnosti temelji se na čitanju tekstova, najčešće onih u čitankama, koji se zatim analiziraju s učenicima. U mlađim razredima osnovne škole ta se analiza prvenstveno temelji na vođenom dijalogu između učitelja i učenika. Kvaliteta razrednoga dijaloga ovisi o velikom broju čimbenika: afinitetima i obrazovanju učitelja, učeničkim interesima, razrednom ozračju itd. Također, ovisi i o metodičkom instrumentariju koji se nalazi u čitanci, a čiji je cilj potaknuti spomenuti dijalog. U radu se analizira metodički instrumentarij u čitankama za četvrti razred osnovne škole ; analizom i karakterizacijom pitanja vezanih uz pojedini tekst donosi se procjena kakav se dijalog vodi u razredu nakon čitanja teksta, odnosno, procjenjuje se u kojoj mjeri hrvatske čitanke potiču učenike na razmišljanje, zaključivanje i uključivanje vlastitoga iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb