Pregled bibliografske jedinice broj: 818004
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument // Školske novine, LXVII (2016), 17; 13-14 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 818004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument
(Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document)
Autori
Marko Palekčić
Izvornik
Školske novine (0037-6531) LXVII
(2016), 17;
13-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma; kritika; pedagogijska teorijska perspektiva; kompetencije; obrazovanje; izobrazba
(Comprehensive curricular reform; critique; pedagogical theoretical perspective; competences; education; training)
Sažetak
U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija