Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 818004

Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument


Marko Palekčić
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument // Školske novine, LXVII (2016), 17; 13-14 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 818004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument
(Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document)

Autori
Marko Palekčić

Izvornik
Školske novine (0037-6531) LXVII (2016), 17; 13-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma; kritika; pedagogijska teorijska perspektiva; kompetencije; obrazovanje; izobrazba
(Comprehensive curricular reform; critique; pedagogical theoretical perspective; competences; education; training)

Sažetak
U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Marko Palekčić
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument // Školske novine, LXVII (2016), 17; 13-14 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
Marko Palekčić (2016) Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument. Školske novine, LXVII (17), 13-14.
@article{article, year = {2016}, pages = {13-14}, keywords = {Cjelovita kurikularna reforma, kritika, pedagogijska teorijska perspektiva, kompetencije, obrazovanje, izobrazba}, journal = {\v{S}kolske novine}, volume = {LXVII}, number = {17}, issn = {0037-6531}, title = {Cjelovita kurikularna reforma – vi\v{s}estruko dvojben koncept i dokument}, keyword = {Cjelovita kurikularna reforma, kritika, pedagogijska teorijska perspektiva, kompetencije, obrazovanje, izobrazba} }
@article{article, year = {2016}, pages = {13-14}, keywords = {Comprehensive curricular reform, critique, pedagogical theoretical perspective, competences, education, training}, journal = {\v{S}kolske novine}, volume = {LXVII}, number = {17}, issn = {0037-6531}, title = {Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document}, keyword = {Comprehensive curricular reform, critique, pedagogical theoretical perspective, competences, education, training} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font