Pregled bibliografske jedinice broj: 817548
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas // Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Osijek, Hrvatska, 2016. str. 29-31 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 817548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas
(Acquiring life – practical skills in the Croatian educational system before and now)
Autori
Koludrović, Morana ; Kolobarić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
/ - , 2016, 29-31
Skup
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reforma odgojno – obrazovnog sustava; cjeloviti razvoj ličnosti; afektivne i psihomotoričke vještine; kurikulum
(educational reform; holistic development of personality; affective and psychomotor skills; curriculum)
Sažetak
Cjeloviti razvoj ličnosti temeljna je pretpostavka svakog odgojno – obrazovnog sustava. Međutim, ovisno o društvenim, političkim i gospodarskim potrebama određenog vremena, različit se značaj pridaje pojedinim segmentima razvoja ličnosti. Tako se u pojedinim reformama školstva u Hrvatskoj unazad posljednjih sedamdesetak godina značajniji naglasak pridavao individualizaciji, u nekima socijalizaciji, u nekima razvoju kognitivnih aspekata ličnosti ili pak stjecanju životno – praktičnih vještina, dok gotovo sve reforme zamjeraju pretjerani intelektualizam i nepovezanost sadržaja koji se uče u školama sa stvarnim životom. S obzirom na to da je stjecanje životno – praktičnih vještina jedan od načina povezivanja teorije i prakse, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost životno – praktičnih sadržaja te didaktičko – metodičkih rješenja stjecanja istih u razdoblju od kraja Drugog svjetskog rata do danas. Komparativnom analizom nastavnih planova i programa od 1946. do 2006. ispitana je zastupljenost i vrste predmeta, aktivnosti i sadržaja povezanih sa stjecanjem životno – praktičnih vještina u sedamdesetogodišnjem razdoblju hrvatskog školstva, te su analizirana didaktičko – metodička rješenja ostvarivanja istih. Kronološki gledano, od četrdestih godina prošlog stoljeća do 2006., dobiveni rezultati sugeriraju na opadanje zastupljenosti sadržaja te naročito nastavnih predmeta i izvannastavnih aktivnosti iz područja stjecanja životno – praktičnih vještina (primjerice tečaj stanovanja, prehrana, domaćinstvo, ručni rad, prva pomoć, uporaba alata, izrada maketa, modela i slično), pri čemu su u novijim planovima i programima izostala i interesantna didaktičko – metodička rješenja koja danas pripisujemo osobitostima rada u reformnim pedagogijama, a bila su sastavni dio nastavnih planova i programa u drugoj polovici dvadesetog stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija