Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817366

Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi


Reić Ercegovac, Ina; Bubić, Andreja; Koludrović, Morana
Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 115-115 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 817366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi
(Experienced bullying at school: predictive role of classroom climate and school safety)

Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Bubić, Andreja ; Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016, 115-115

ISBN
978-953-331-102-9

Skup
XX.Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
doživljeno nasilje; sigurnost u školi; razredno ozračje
(experienced bullying; school safety; classroom climate)

Sažetak
Podaci o učestalosti doživljenog nasilja među djecom u RH variraju ovisno o obliku nasilja i uzrastu djece pri čemu novija istraživanja govore o približno 30% učenika žrtava nasilja, 60% učenika koji su barem jednom bili izloženi nasilju te 20% učenika koji sustavno i često doživljavaju nasilje. Cilj ovoga rada bio je istražiti ulogu dobi, spola, razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi u procjeni doživljenog nasilja. Sudjelovalo je 567 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Upitnik općih podataka, adaptirana Skala razrednog ozračja (Wasilewski, Gifford i Bonneau, 2008), Upitnik osjećaja sigurnosti u školi te Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi. Adaptirana Skala razrednog ozračja je primijenjena za ispitivanje triju varijabli: kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete odnosa između učenika i nastavnika te osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Upitnik osjećaja sigurnosti u školi konstruiran je za potrebe ovog istraživanja, a procjenjuje stupanj povjerenja u unutarnje dionike škole koji brinu o sigurnosti učenika – ravnatelja, nastavnike i članove stručnih službi. Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi konstruirana je za potrebe ovog istraživanja s ciljem utvrđivanja učestalosti doživljavanja različitih oblika tjelesnog, socijalnog i elektronskog nasilja. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici najčešće doživljavaju ogovaranje, vikanje i vrijeđanje od strane vršnjaka, dok su najrjeđe izloženi elektronskom nasilju. Učenici, u odnosu na učenice, izvještavaju o većoj učestalosti doživljavanja nasilnih ponašanja te značajno nižim, u odnosu na učenice, procjenjuju osjećaj sigurnosti u školi. S druge strane, nisu utvrđene spolne razlike u procjeni elemenata razrednog ozračja. Dobne razlike su pokazale da procjene svih elemenata razrednog ozračja i sigurnost u školi opadaju s dobi pa su najniže vrijednosti ovih varijabli utvrđene kod najstarijih učenika. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala da su značajni prediktori doživljenog nasilja osjećaj sigurnosti u školi te kvaliteta interakcija među učenicima kao element razrednog ozračja. Rezultati istraživanja mogu se interpretirati u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju s posebnim naglaskom na zaštitnu ulogu pozitivnog razrednog ozračja i nekih značajki školske kulture, posebice sigurnosti u školi i spremnosti svih unutarnjih dionika škole da sudjeluju u prevenciji nasilnih ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Reić Ercegovac, Ina; Bubić, Andreja; Koludrović, Morana
Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 115-115 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Reić Ercegovac, I., Bubić, A. & Koludrović, M. (2016) Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi. U: Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.)XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Bubi\'{c}, Andreja and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2016}, pages = {115-115}, keywords = {do\v{z}ivljeno nasilje, sigurnost u \v{s}koli, razredno ozra\v{c}je}, isbn = {978-953-331-102-9}, title = {Do\v{z}ivljeno nasilje u \v{s}koli: prediktivna uloga razrednog ozra\v{c}ja i osje\'{c}aja sigurnosti u \v{s}koli}, keyword = {do\v{z}ivljeno nasilje, sigurnost u \v{s}koli, razredno ozra\v{c}je}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Bubi\'{c}, Andreja and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2016}, pages = {115-115}, keywords = {experienced bullying, school safety, classroom climate}, isbn = {978-953-331-102-9}, title = {Experienced bullying at school: predictive role of classroom climate and school safety}, keyword = {experienced bullying, school safety, classroom climate}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font