Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817365

Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa


Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina
Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 817365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa
(Instrinsic motivation and self-efficacy of teachers in adult education as predictors of teaching quality)

Autori
Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016, 82-82

ISBN
978-953-331-102-9

Skup
XX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
obrazovanje odraslih; intrinzična motivacija; samoefikasnost; realizacija nastave.
(adult education; intrinsic motivation; self-efficacy; teaching process)

Sažetak
Među osnovnim načelima obrazovanja odraslih ističu se uvažavanje razvojnih osobitosti polaznika, samousmjereno i iskustveno učenje, preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje te uvažavanje prijašnjih iskustava polaznika što obrazovanje odraslih čini specifičnim sustavom obrazovanja. Takvom sustavu potrebni su nastavnici koji svojim kompetencijama i osobnim značajkama mogu uspješno odgovoriti na navedene potrebe polaznika, a cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu intrinzične motivacije i samoefikasnosti nastavnika za uspješno realiziranje nastavnog procesa. Online istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka u obrazovanju odraslih čiji je nositelj Filozofski fakultet u Splitu prikupljeni su podaci 353 nastavnika u obrazovanju odraslih u RH. Podaci su uključivali: opće sociodemografske varijable (spol, dob, duljinu radnog iskustva u sustavu obrazovanja odraslih, razinu obrazovanja), procjenu važnosti različitih znanja i vještina uspješnog realiziranja nastave u obrazovanju odraslih (primjerice, poticanje odgovornosti polaznika za aktivno sudjelovanje u nastavi ili rješavanje problema te kreativno i kritičko mišljenje) te procjenu osobne unutarnje motivacije i samoefikasnosti. Intrinzična motivacija ispitana je skalom od sedam tvrdnji konstruiranom za potrebe istraživanja, a konceptualno se temelji na teoriji samodeterminacije (Deci i Ryan, 2000 ; 2008 ; Gagne i Deci, 2005), dok je za ispitivanje samoefikasnosti korištena adaptirana inačica Skale opće samoefikasnosti (Schwarzer i sur., 2010). Za razliku od samoefikasnosti, spola i duljine radnog iskustva koji su se pokazali značajnim prediktorima u procjeni važnosti tek nekoliko znanja i vještina realizacije nastave, intrinzična motivacija nastavnika istaknula se kao značajan prediktor procjene važnosti svih analiziranih znanja i vještina realizacije nastave. Implikacije dobivenih rezultata su dvojake. S jedne strane, pri organizaciji rada nastavnika u obrazovanju odraslih potrebno je osigurati pozitivno ozračje koji će podržavati visoku razinu unutarnje motivacije nastavanika, dok je, s druge strane, pri formalnim i neformalnim oblicima andragoških usavršavanja potrebno permanentno osnaživati nastavnike u pravcu autonomnog i (samo)refleksivnog djelovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina
Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Koludrović, M., Ljubetić, M. & Reić Ercegovac, I. (2016) Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa. U: Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.)XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Ljubeti\'{c}, Maja and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2016}, pages = {82-82}, keywords = {obrazovanje odraslih, intrinzi\v{c}na motivacija, samoefikasnost, realizacija nastave.}, isbn = {978-953-331-102-9}, title = {Intrinzi\v{c}na motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa}, keyword = {obrazovanje odraslih, intrinzi\v{c}na motivacija, samoefikasnost, realizacija nastave.}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Ljubeti\'{c}, Maja and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2016}, pages = {82-82}, keywords = {adult education, intrinsic motivation, self-efficacy, teaching process}, isbn = {978-953-331-102-9}, title = {Instrinsic motivation and self-efficacy of teachers in adult education as predictors of teaching quality}, keyword = {adult education, intrinsic motivation, self-efficacy, teaching process}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font