Pregled bibliografske jedinice broj: 817350
Uloga knjižničara u nacionalnim kampanjama za promicanje čitanja djeci rane dobi
Uloga knjižničara u nacionalnim kampanjama za promicanje čitanja djeci rane dobi, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga knjižničara u nacionalnim kampanjama za promicanje čitanja djeci rane dobi
(The librarians' role in national campaigns for promotion of reading to children from an early age)
Autori
Grzunov, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
39
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
čitanje; rana pismenost; obitelj; nacionalne kampanje; knjižničari
(reading; early literacy; family; national campaigns; librarians)
Sažetak
Ovaj se rad bavi ulogom knjižničara u nacionalnim kampanjama za promicanje čitanja djeci rane dobi. Čitanje je jedna od najproširenijih, a zasigurno i najsloženijih vještina koja je danas potrebna svakom čovjeku kako bi mogao funkcionirati u 21. stoljeću. Vještina čitanja neophodna je za razvijanje svih drugih kompetencija i zbog toga je važno kod djece razvijati svijest o pisanom jeziku od najranije dobi. Dijete će ukoliko mu se čita shvatiti smisao pisanog jezika i postojanja abecednog načela. Razdoblje rane dobi važno je jer se tijekom njega razvija rana pismenost. Prolazeći kroz faze rane pismenosti dijete se upoznaje s aktivnostima koje pomažu razvoju predčitačkih vještina, a za razvoj tih vještina važno je okruženje u kojem se dijete nalazi. Poticaj i aktivno bavljenje djetetom od strane obitelji, presudno je za njegov razvoj. Rana dob (od rođenja do polaska u školu) je doba najintenzivnijeg razvoja pojedinca i na razvoj vještina ključnih za razvoj u ranoj dobi veliki utjecaj imaju knjižnice i osoblje koje u njima djeluje. Promicanje čitanja od najranije dobi ključno je za djetetov kasniji uspjeh u školi te je zbog toga važno angažirati cijelu zajednicu u njegov odgoj. U radu su prikazani rezultati istraživanja u kojem su analizirane nacionalne kampanje koje promiču čitanje djeci od najranije dobi. Analizirano je pet kampanja s posebnim osvrtom na ulogu knjižničara u njima. Sustavna analiza kampanja provedena je prema općim kriterijima uspostavljenim za analizu i posebnim kriterijima koji su usmjereni samo na knjižničare. Na temelju teorijskih polazišta i rezultata istraživanja, u radu se daju osnovne smjernice za uključivanje knjižničara u nacionalne kampanje za promicanje čitanja djeci rane dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru