Pregled bibliografske jedinice broj: 817122
Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju
Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 38-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 817122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju
(Connection of movement and speech in child's development)
Autori
Dobrić, Arnalda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - Knjiga sažetaka
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016, 38-39
ISBN
978-953-7948-01-6
Skup
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - IX: međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
govor; pokret; prostor; metafora
(speech; movement; space; metaphore)
Sažetak
Koliko je čovjeku pokret urođen i prirodan vidljivo je već na ultrazvučnim slikama djeteta u maternici. Slijed tipova pokreta zadani su nam kao vrsti određenim redoslijedom i svako odstupanje od pravila naznaka je problema ne samo na globalnoj motoričkoj razini već i na razini različitih segmenata fine motorike. I osobe rođene s poteškoćama u razvoju prema svojim će individualnim mogućnostima također slijediti neke opće odrednice u svladavanju pokreta u prostoru. Čovjekovi su pokreti, baš kao i cijeli život, određeni ritmom – ritam izmjene godišnjih doba, dana i noći, ritam rada srca, ritam hoda i govora itd. Pokret u mnogočemu dijeli svojstva govora – prirodan je, afektivan, određenog trajanja, stupnja složenosti itd. Stupnjevitost razvoja obrazaca pokreta jednako je strogo određena i u razvoju govornih obrazaca. Sprega pokreta i govora od najranijeg je djetinjstva vidljiva u igri koja je u najranijim fazama prostorna. A prostorni su i pokret i govor. Upravo korištenje prostornosti na specifičan način dat će pokretu određenu emocionalnu karakteristiku a u govoru će kasnije podrazumijevati neke emocionalne ili društvene odnose. Povezanost pokreta i govora nastala u dječjoj dobi temelj je za razumijevanje metafora u jeziku i govoru odrasle osobe jer se samo svladavanjem prostornosti mogu razumjeti sintaktički i semantički odnosi u metafori koja koristi prostorne odnose. Pokret, osim što implicira neverbalno pamćenje, pogoduje onom verbalnom te na taj način olakšava učenje. Upravo zato što je pokret kroz prostor toliko prisutan i prijeko potreban u razvoju i kasnijoj uporabi govora valja uvijek iznova preispitivati sve one vidove komunikacije u obrazovne i rehabilitacijske svrhe gdje govor kao sredstvo rada stoji u opoziciji s pokretom i prostorom odnosno gdje se pokret i prostor svode na minimalnu mjeru a samom verbalnom govoru daje apsolutna prednost pri prijenosu informacija, učenju i rehabilitacijskim postupcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Arnalda Dobrić
(autor)