Pregled bibliografske jedinice broj: 817121
Pjevanje u capoeiri
Pjevanje u capoeiri // Ars Choralis 2016
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 817121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pjevanje u capoeiri
(Singing in capoeira)
Autori
Dobrić, Arnalda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Ars Choralis 2016
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 31.03.2016. - 02.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
capoeira; pjevanje; ritam; pokret
(capoeira; singing; rhytm; movement)
Sažetak
Capoeira, tradicionalna brazilska borilačka vještina, Europi je postala bliskija u zadnjih desetak godina s otvaranjem mnogobrojnih udruga i klubova gdje se capoeira može prakticirati ali i preko filmova poput „Only the strong“. Upravo ovakva popularizacija capoeiru svrstava u isključivo fizičku vještinu što je u suprotnosti s njezinim tradicionalnim bogatstvom izričaja. Capoeira u sebi nosi specifičan oblik individualnog i zborskog pjevanja, praćenog tradicionalnim instrumentima te bogatstvom ritmova s određenim značenjem. Cijela je filozofija capoeira sadržana u krugu, rodi, u kojem vođa započinje pjesmu koja će odrediti cijeli tijek kasnije igre (jogo de capoeira), potom se zacrtanim redoslijedom uključuju instrumenti a ostali sudionici igre pjesmi se pridružuju na određenom stihu ladainhe, uvodne pjesme. Specifičnost je ovakvog (ne u klasičnom smislu) zborskog pjevanja što je pjevanje gotovo uvijek jednoglasnog (dok se višeglasnost tek katkad spontano razvije u nekoliko taktova) te što se jedna melodija koristi za različite tekstove a tekst se i za vrijeme izvedbe može prilagoditi situaciji. Tekstovi su vrlo često simbolički i alegorijski ali isto tako govore o svakodnevici igrača. Pjevači nisu unaprijed uvježbani, tekstovi se često uče na licu mjesta a pjevačke sposobnosti nisu važne. Specifičnost je i u tome što se tijekom rode uloge mijenjaju, pa vođa postaje tek jedan od igrača, baš kao i svirači, članovi baterie, pri čemu i fizički mijenjaju mjesta tijekom napjeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Arnalda Dobrić
(autor)