Pregled bibliografske jedinice broj: 815884
Referentni model procesa izgradnje kriznog komunikacijskog plana uz intenzivnu ICT potporu
Referentni model procesa izgradnje kriznog komunikacijskog plana uz intenzivnu ICT potporu // Zbornik sažetaka "Dani kriznog upravljanja" / Toth Ivan (ur.).
Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2016. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 815884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Referentni model procesa izgradnje kriznog komunikacijskog plana uz intenzivnu ICT potporu
(Reference model of the process of building a crisis communication plan with intensive ICT support)
Autori
Tomislav Vidačić ; Anita Jeličić ; Marija Stanojević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka "Dani kriznog upravljanja"
/ Toth Ivan - Velika Gorica : Veleučilište Velika Gorica, 2016
ISBN
978-953-7716-4
Skup
IX. Međunarodna znanstveno - stručna konferencija "Dani kriznog upravljanja"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 12.04.2016. - 13.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Referentni modeli; BPMN; Krizno komuniciranje; Plan kriznog komuniciranja
(Reference models; BPMN; crisis communication; crisis communication plan)
Sažetak
Jedan od temeljnih elemenata pripreme za kriznu situaciju je izrada kriznog komunikacijskog plana. Takav plan mora omogućavati brz, precizan i točan odgovor u hitnim slučajevima. Postoji niz modela izrade kriznog komunikacijskog plana, među kojima postoje neke zajedničke točke. U ovome radu dajemo pregled različitih procesa izrade kriznog komunikacijskog plana, određujemo njihove zajedničke točke i definiramo referentni model procesa modeliran u BPMN notaciji (eng. Business Process Modeling Notation). BPMN notacija omogućava kasniju daljnju razgradnju modela u tabele baze podataka, aplikacija i servisa potrebnih za informatizaciju procesa izgradnje plana kriznog komuniciranja. Referentni modeli predstavljaju dobar temelj na kojem se vidi najčešća praksa procesa izgradnje kriznog komunikacijskog plana u službama za odnose s javnostima u organizacijama. U radu su opisani mjesto i uloga referentnih modela poslovnih procesa u izgradnji, ali i u preoblikovanju i poboljšanju poslovnih procesa organizacije službe odnosa s javnostima. Na temelju razrađenih poslovnih procesa moguće je predvidjeti aktivnosti i ponašanje u slučaju određenih događaja, čime se organizatoru omogućuje predvidljivost troškova i na kraju krajeva optimizaciju rizika i ulaganja u pojedine segmente organizacije upravljanja krizama. Referentni modeli procesa formaliziraju strukturu i semantiku procesnog aspekta izgradnje kriznog komunikacijskog plana. Kao generalizirana apstrakcija, referentni modeli nisu izravno primjenjivi na konkretne slučajeve, već predstavljaju dobar temelj na čijoj osnovi se može izgraditi i primijeniti model koji odgovara konkretnom slučaju. S obzirom da se radi o složenom poduhvatu, razvoj i primjena referentnih modela zahtijeva odgovarajući pristup temeljen na standardnom postupku oblikovanja. Rad sadrži rezultate istraživanja postupka oblikovanja referentnog modela procesa primjerene u izgradnji planova kriznog komuniciranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin