Pregled bibliografske jedinice broj: 815871
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen) // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system / Dijana Vican, Igor Radeka, Rozana Petani, Marijana Miočić (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju, 2016. str. 115-116 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 815871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
(Comparison of outcomes of learning for the science and society class in the national curricula of the Republic of Croatia and the the Federal Republic of Germany (Nordrhein-Westfalen County))
Autori
Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko ; Jurčević Agić, Ivančica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system
/ Dijana Vican, Igor Radeka, Rozana Petani, Marijana Miočić - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju, 2016, 115-116
ISBN
978-953-331-100-5
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ekološki odgoj; Europska Unija; kompetencije učenika; obrazovna politika; održivi razvoj
(Environmental education; the European Union; students’ competence; education policy; sustainable development)
Sažetak
Istraživanje o ishodima učenja za nastavu Prirode i društva provedeno je metodom analize sadržaja nacionalnih kurikuluma Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein – Westfallen. Iz obaju se Nacionalnih kurikuluma na temelju očekivanih ishoda učenja osim znanja očekuje i razvoj sposobnosti, vrijednosti, stavova te odgovornosti za svijet u kojem učenici žive. Svaki kurikulum, posebno za prirodoslovno područje, odnosno za nastavu Prirode i društva, očekivane ishode učenja opisuje u okviru svakoga nastavnog područja. Usporedbom učeničkih kompetencija uočava se da su u oba kurikuluma vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Spomenute kompetencije u oba kurikuluma navode na zaključak da su u dobroj mjeri zastupljeni različiti ekološki sadržaji. Raspon tema od zaštite okoliša do obnovljivih izvora energije na kojima se temelji održivi razvoj, govori u prilog temeljitoj ekološkoj obrazovanosti učenika. Kada je riječ o kompetenciji kao trajnoj sposobnosti djelovanja koja podrazumijeva znanje, sposobnosti, vještine i stavove vezane za područje ekologije, tada se primjećuje kako u kurikulumu Republike Hrvatske nedostaje usmjerenosti na istraživanje te na vježbanje ponašanja učenika u domeni ekološkoga odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek