Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815726

Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije


Drandić, Dijana; Piršl, Elvi
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 66-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 815726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije
(Integration of Roma Children from the Educational Inclusion Perspective)

Autori
Drandić, Dijana ; Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 66-75

ISBN
978-953-175-661-7

Skup
Znanstveno-stručni skup "Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse"

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija ; integracija ; obrazovanje bez diskriminacije ; obrazovna postignuća ; pomoćnik u nastavi
(inclusion ; integration ; education without discrimination ; educational outcomes ; teaching assistant)

Sažetak
Polazeći od činjenice da odgojno-obrazovni sustav mora omogućiti (pod)jednake šanse za stjecanje znanja svim učenicima uvažavajući različit društveno-kulturni kontekst i prava pripadnika nacionalnih, etničkih, jezičnih i religijskih skupina u Republici Hrvatskoj, cilj ovog rada je prikazati uspješnu integraciju romske djece u školu na području Grada Pule, a provodeći obrazovanje bez diskriminacije. U radu se razmatraju temeljni međunarodni i nacionalni dokumenti i zakonodavna regulativa koji se odnose na prava manjina, najčešći oblici diskriminacije u procesu odgoja i obrazovanja te ukazuje na značaj i smisao inkluzivnog obrazovanja Roma. Pod inkluzivnim obrazovanjem podrazumijeva se obrazovanje za svu djecu, proces kojim se priznaje, prihvaća, poštuju i uključuju svi učenici u odgojno- obrazovni sustav kako bi im se omogućio razvoj svih potencijala bez obzira na njihovo kulltuno, ekonomsko ili socijalno podrijetlo, kao i na sposobnosti koje posjeduju. Često, upravo jedan ili skoro svi čimbenici utječu na isključenost Roma iz redovitog odgoja i obrazovanja što dovodi do početnih nejednakih i neravnopravnih (diskriminirajućih) uvjeta obrazovanja u odnosu na ostalu djecu. Ciljevi i mjere obrazovne politike usmjerene na inkluzivno obrazovanje s naglaskom na ishode takvog obrazovanja jesu (ili bi trebali biti): veći broj učenika Roma oba spola uključenih u odgojno-obrazovni sustav, veća motiviranost i adekvatna obrazovna postignuća te smanjenje prekida i prijevremenog napuštanja redovitog obveznog školovanja. Pri tome je veoma važna uloga pomoćnika u nastavi koji pružaju pomoć i podršku romskim učenicima u savladavanju jezika i smanjivanju jezične barijere, te u učenju i savladavanju gradiva, što bi moglo doprinijeti većem samopouzdanju romskih učenika i njihovoj uspješnoj socijalizaciji i integraciji ne samo u školi već i u društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Avatar Url Elvi Piršl (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Drandić, Dijana; Piršl, Elvi
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 66-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Drandić, D. & Piršl, E. (2017) Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije. U: Maleš, D., Širanović, A. & Višnjić Jevtić, A. (ur.)Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse.
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2017}, pages = {66-75}, keywords = {inkluzija, integracija, obrazovanje bez diskriminacije, obrazovna postignu\'{c}a, pomo\'{c}nik u nastavi}, isbn = {978-953-175-661-7}, title = {Integracija romske djece u dru\v{s}tvo iz perspektive obrazovne inkluzije}, keyword = {inkluzija, integracija, obrazovanje bez diskriminacije, obrazovna postignu\'{c}a, pomo\'{c}nik u nastavi}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2017}, pages = {66-75}, keywords = {inclusion, integration, education without discrimination, educational outcomes, teaching assistant}, isbn = {978-953-175-661-7}, title = {Integration of Roma Children from the Educational Inclusion Perspective}, keyword = {inclusion, integration, education without discrimination, educational outcomes, teaching assistant}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font