Pregled bibliografske jedinice broj: 815653
Model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti na visokoškolskoj razini u području prava
Model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti na visokoškolskoj razini u području prava, 2016., doktorska disertacija, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 815653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model intrakurikularnog pristupa informacijskoj pismenosti na visokoškolskoj razini u području prava
(The model of intracurricular approach to information literacy in higher education in the field of law)
Autori
Golenko, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
08.04
Godina
2016
Stranica
310
Mentor
Vilar, Polona ; Stričević, Ivanka
Ključne riječi
programi informacijskog opismenjavanja u području prava ; intrakurikularni model informacijskog opismenjavanja ; visokoškolske knjižnice
(Information literacy programmes in the field of law ; Intracurricular (Embedded) model of information literacy ; Academic libraries)
Sažetak
Koncept informacijske pismenosti u području prava u Republici Hrvatskoj neistraženo je područje. S obzirom na neistraženost fenomena informacijske pismenosti u području prava u Republici Hrvatskoj, cilj je rada na temelju istraživanja strateških dokumenta i kurikuluma institucije i stajališta nastavnog osoblja prema konceptu informacijske pismenosti i njihovog stajališta o informacijskim vještinama studenata posebice u području prava, kao i stavova i iskustva knjižničara vezana uz informacijsko opismenjavanje studenata kroz suradnju s nastavnim osobljem na pravnim fakultetima u Republici Hrvatskoj, potaknuti raspravu o važnosti o konceptu informacijske pismenosti u području prava te predložiti prikladan model informacijskog opismenjavanja u području studija prava koji će otvoriti put daljnjim istraživanjima i razvoju programa informacijskog opismenjavanja u praksi.Svrha je istraživanja razvoj modela koji će proširiti teorijske spoznaje i unaprijediti poučavanje informacijske pismenosti u području prava. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja uočava se da pri izboru primjerenog modela informacijskog opismenjavanja moraju uzeti u obzir specifičnosti pravne discipline. Kod studenata prava potrebno je istodobno razvijati generičke temeljne vještine informacijske pismenosti i kontekstualne specifične vještine informacijske pismenosti u području prava. Kako intrakurikularni ili ugniježđeni model informacijskog opismenjavanja omogućava uključivanje informacijske pismenosti u kurikulum institucije i ishode učenja zaključuje se da bi navedeni model bio najprimjereniji. Budući da ne postoje formalni programi informacijskog opismenjavanja u području prava u Republici Hrvatskoj, predloženi model može poslužiti kao teorijski okvir za implementaciju informacijske pismenosti i na druge pravne i srodne visokoškolske knjižnice u Hrvatskoj, ali i šire, posebice u polju društvenih i humanističkih znanosti. Na praktičnoj razini predloženi model može poslužiti kao okvir za izradu formalnih programa informacijskog opismenjavanja u praksi knjižnica pravnih fakulteta, kao i u unaprjeđivanju prakse u knjižnicama sa sličnim iskustvom i u drugim zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru