Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815533

Jezična kompetentnost i osviještenost budućih učitelja


Aladrović Slovaček, Katarina; Čosić, Gordana
Jezična kompetentnost i osviještenost budućih učitelja // XXX. međunarodni znanstveni skup ezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja : knjhiga sažetaka
Rijeka, Hrvatska, 2016. str. 6-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 815533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezična kompetentnost i osviještenost budućih učitelja
(Language competence and language awareness of future Croatian teachers)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Čosić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXX. međunarodni znanstveni skup ezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja : knjhiga sažetaka / - , 2016, 6-6

Skup
Međunarodni znanstveni skup ezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja (30 ; 2016)

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
jezična komepetencija; jezično-komunikacijska kompetencija; učitelj; hrvatski jezik
(linguistic competence; communicative competence; teacher; Croatian language)

Sažetak
Jedan od temeljnih ciljeva nastave Hrvatskoga jezika u osnovnoj, ali i srednjoj školi jest razvoj jezičnih kompetencija. Jezična kompetencija (osposobljenost, stručnost) podrazumijeva znanje o jeziku i znanje jezika (Pavličević-Franić, 2011). Jezična kompetencija podrazumijeva znanje jezičnih pravila i normi na teorijskoj razini dok jezično-komunikacijska kompetencija podrazumijeva uporabnu razinu jezika na svim razinama: glasovnoj, gramatičkoj, leksičkoj i tekstnoj. Istraživanja pokazuju da je već u procesu ranoga učenja hrvatskoga jezika (osnovna škola) učenicima bolje razvijena jezična, nego jezično- komunikacijska kompetencija (Aladrović Slovaček, 2008 ; 2012), što nerijetko rezultira slabom funkcionalnom pismenošću. Pojam jezične kompetencije usko je povezan s pojmom jezične svjesnosti koji podrazumijeva znanje o jeziku te svjesnu osjetljivost i percepciju u procesu jezičnoga učenja, poučavanja i uporabe, odnosno razumijevanje kako jezik funkcionira te kako ljudi uče i upotrebljavaju jezik. Upravo zbog slabije jezične osposobljeni tijekom školovanja, kod nekih se učenika pojavljuje i „strah od jezika“ (Jelaska, 2005) ili vrlo negativan stav prema učenju jezika, što također dovodi do lošije funkcionalne pismenosti. S obzirom na sve navedeno, može se zaključiti kako je uloga učitelja u procesu učenja i poučavanja jezika jako važna jer će o načinu njegova rada uvelike ovisiti rezultati, ali i stavovi njihovih učenika. Upravo zato cilj je ovoga rada utvrditi razinu jezičnih kompetencija budućih hrvatskih učitelja (studenata učiteljskih fakulteta) te ispitati njihove stavove prema učenju i poučavanju materinskoga (hrvatskoga) jezika, odnosno utvrditi njihovi jezičnu osviještenost. Za potrebe istraživanja konstruiran je Test jezičnih kompetencija te Upitnik o stavovima čiji će rezultati poslužiti za utvrđivanje razlike u rezultatima lingvističke i komunikacijske kompetencije, ali i analizu stavova i očekivanja, odnosno jezične osviještenosti. Istraživanje će obuhvatiti četiri učiteljska fakulteta u Republici Hrvatskoj (N = 300) na drugoj godini studija. Očekuje se slabija jezična osviještenost te više negativni stavovi prema Hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu, što rezultira negativnim stavovima prema hrvatskome jeziku općenito.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina; Čosić, Gordana
Jezična kompetentnost i osviještenost budućih učitelja // XXX. međunarodni znanstveni skup ezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja : knjhiga sažetaka
Rijeka, Hrvatska, 2016. str. 6-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Aladrović Slovaček, K. & Čosić, G. (2016) Jezična kompetentnost i osviještenost budućih učitelja. U: XXX. međunarodni znanstveni skup ezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja : knjhiga sažetaka.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and \v{C}osi\'{c}, Gordana}, year = {2016}, pages = {6-6}, keywords = {jezi\v{c}na komepetencija, jezi\v{c}no-komunikacijska kompetencija, u\v{c}itelj, hrvatski jezik}, title = {Jezi\v{c}na kompetentnost i osvije\v{s}tenost budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {jezi\v{c}na komepetencija, jezi\v{c}no-komunikacijska kompetencija, u\v{c}itelj, hrvatski jezik}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and \v{C}osi\'{c}, Gordana}, year = {2016}, pages = {6-6}, keywords = {linguistic competence, communicative competence, teacher, Croatian language}, title = {Language competence and language awareness of future Croatian teachers}, keyword = {linguistic competence, communicative competence, teacher, Croatian language}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font