Pregled bibliografske jedinice broj: 814904
Fizioterapijski pristup motoričkom učenju kroz aktivno ljetovanje na moru
Fizioterapijski pristup motoričkom učenju kroz aktivno ljetovanje na moru // knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016. str. 128-128 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 814904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizioterapijski pristup motoričkom učenju kroz aktivno ljetovanje na moru
(Physiotherapy approach to the motor learning through the active holidays at sea)
Autori
Kiseljak, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija
/ Racz, Aleksandar - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016, 128-128
ISBN
978-953-6239-52-8
Skup
Izazovi zdravstvenih profesija u novoj epohi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.04.2016. - 29.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motoričko učenje; propriocepcija; funkcionalna reedukacija
(motor learning; proprioception; functional reeducation)
Sažetak
Prestanak procesa fizioterapije tijekom ljetnih praznika predstavlja poteškoću, ali i izazov za fizioterapeuta, kroz kreiranje mogućnosti za alternativnu provedbu poticanjem i edukacijom za aktivno ljetovanje. Mlađi pacijenti za vrijeme školskih praznika odsutni su iz rehabilitacijskog programa i do dva mjeseca. Osim opuštanja i zanemarivanja preporučenih vježbi, često posežu i za aktivnostima koje mogu djelovati negativno. Motoričke vještine koje se na prvi pogled ne percipiraju kao terapijski zadaci mogu nadomjestiti brojne terapijske vježbe, bazirajući se na provođenju različitih motoričkih zadataka na tragu normalne posturalne adaptacije i normalnog pokreta. Zamjetno je da djeca koja s roditeljima ljeto provode aktivno na jedrilici ili u kampu u okviru motoričke kontrole i motoričkog učenja imaju prednost u odnosu na vršnjake koji ljetuju u hotelima ili apartmanima. Spretnost, motorička sigurnost i brzina kojom se kreću jedrilicom za vrijeme plovidbe intrigira. Na motoričkom razvoju djece napredak je najuočljiviji, ali princip vrijedi i za starije ; općenito oni koji aktivno provode odmor imaju razvijenije motoričke vještine. Na jedrilici se tijelo permanentno dovodi u nepredviđene situacije. Utjecajem gravitacije na tijelo u pokretu ostvareni su uvjeti za kvalitetan proprioceptivni trening kakav u svakodnevnom radu fizioterapeut strukturira primjenom specifičnih rekvizita. Već i sam ulazak na jedrilicu, preko relativno uske pasarele, za nekoga tko to čini prvi put predstavlja zahtjevan motorički zadatak. Uključene su ekvilibrijske reakcije i pokret se izvodi uz potpunu koordinaciju. Ovo je odličan primjer motoričkog učenja pokreta, jer se već kroz nekoliko dana može vidjeti prelazak od svjesne kontrole pokreta, gdje se angažira mnoštvo receptora uz izraženu vizualnu kontrolu, prema automatskoj izvedbi. Motorički zadaci koje uključuje aktivno ljetovanje na jedrilici brojni su i poticajni u kontekstu funkcionalne (re)edukacije, s usmjerenjem na motoričke vještine povezane sa zaboravljenim ili otprije nepoznatim aktivnostima. Aktivan način ljetovanja integriran kroz fizioterapijski pristup mogao bi polučiti izvrsne rezultate u pogledu kontinuiteta i nadogradnje standardne terapije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita