Pregled bibliografske jedinice broj: 814416
Roman Hrvoja Kovačevića Tajna mačje šape kao paradigmatski primjer lingvodidaktičkoga predloška u nastavi hrvatskoga jezika
Roman Hrvoja Kovačevića Tajna mačje šape kao paradigmatski primjer lingvodidaktičkoga predloška u nastavi hrvatskoga jezika // Dječji pisci Zlatne doline / Jelčić, D., Jakobović, S., Aladrović Slovaček, K. (ur.).
Požega : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2016. str. 26-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 814416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roman Hrvoja Kovačevića Tajna mačje šape kao paradigmatski primjer lingvodidaktičkoga predloška u nastavi hrvatskoga jezika
(Hrvoje Kovačević's novel The mystery of a cat's paw as a paradigmatic example of linguodidactic template in teaching of Croatian language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dječji pisci Zlatne doline
/ Jelčić, D., Jakobović, S., Aladrović Slovaček, K. - Požega : Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2016, 26-27
ISBN
978-953-347-080-1
Skup
Znanstveni simpozij Dječji pisci Zlatne doline
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 05.05.2016. - 06.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lingvodidaktički predložak; nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj školi; dječja književnost; romani Hrvoja Kovačevića
(linguodidactic template; teaching Croatian in elementary school; children's literature; novels written by Hrvoje Kovačević)
Sažetak
Lingvodidaktički predložak u stručnoj se literaturi definira kao funkcionalni izvorni tekst analizom kojega se postižu kognitivni ciljevi i usvajaju jezični sadržaji. Roman Hrvoja Kovačevića Tajna mačje šape, lektirni je naslov u 4. razredu osnovne škole te je stoga predviđen za analizu u okviru nastave književnosti. No, budući da je riječ o izrazito slojevitome tekstu, vrlo svrhovito može poslužiti i kao paradigmatski primjer lingvodidaktičkoga predloška u procesu učenja i poučavanja materinskoga jezika. S književno-umjetničkoga aspekta, Kovačevićev je roman zanimljiv i vrlo dinamičan umjetnički tekst, razgranate fabule i jasne strukture, socijalno osjetljiv i s dozom simbolike koja usmjerava mlade čitatelje na prave životne vrijednosti. S ligvostilističkoga aspekta, što je tematika ovoga rada, riječ je o tekstu zasićenome kratkim, razumljivim i logičnim rečenicama primjerene sintakse i stila, sadržajno cjelovitim i dovoljno obavijesnim dijalozima primjerenima svakodnevnome izražavanju, te bogatim rječnikom kojega obilježava povremeni odmak u zavičajnu ili dobnu komunikaciju. Stoga će u radu, sukladno načelu korelacije i integracije nastavnih sadržaja unutar jezično- komunikacijskoga i jezično-umjetničkoga područja, pojedini ulomci Kovačevićeva romana poslužiti kao poticajno polazište za stvaralačku, zanimljivu i svrhovitu nastavu hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija