Pregled bibliografske jedinice broj: 811405
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole // Kriminologija & socijalna integracija, 22 (2014), 1; 1-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 811405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole
(Corelation Between the Comited and Suffered Peer Violence, and the Perceived School Climate in Primary School)
Autori
Vlah, Nataša ; Perger, Sandra
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 22
(2014), 1;
1-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnici; prevencija; školska klima; škola; vršnjačko nasilje
(bullyng; per violence; prevention; school; school climate; teachers)
Sažetak
Cilj rada je analizirati doprinos nekih elemenata školske klime na činjenje i doživljavanje vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 147 učenika od četvrtih do osmih razreda jedne osnovne škole (45, 6% učenica), prosječno starih 12 godina koji su, nakon pribavljenog informiranog pristanka njihovih roditelja, ispunjavali integralni upitnik sastavljen od Olweusovog upitnika (1998), Upitnik nasilnik / žrtva, adaptirane Skale percipirane sigurnosti u školi (Buljan Flander, Durman Marijanović i Ćorić Špoljar, 2007) i Skale školske klime i sukoba u školi (Puzić, Baranović i Doolan, 2011). Provedene su deskriptivna, korelacijska i regresijska analiza. 17, 7% učenika vršilo je vršnjačko nasilje nad drugima učenicima ponekad, često ili gotovo uvijek te je 20, 4% učenika sustavno, opetovano i često doživjelo vršnjačko nasilje od strane drugih učenika u posljednjih nekoliko mjeseci. Vršnjačko nasilje češće čine dječaci i stariji učenici, kao i učenici koji više percepiraju destruktivne međuljudske odnose između učenika u školi. Vršnjačko nasilje češće doživljavaju mlađi učenici i učenici koji više percipiraju da je škola nesigurno mjesto. Autori predlažu da škola uz podršku lokalne zajednice pokrene i provodi preventivni program vršnjačkog nasilja s ciljem stvaranja konstruktivnih i prosocijalnih odnosa među učenicima te osiguravanja osjećaja sigurnosti za sve, a osobito za mlađe učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Social Work Abstracts
- EBSCO
- ProQuest