Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 811405

Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole


Vlah, Nataša; Perger, Sandra
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole // Kriminologija & socijalna integracija, 22 (2014), 1; 1-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 811405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole
(Corelation Between the Comited and Suffered Peer Violence, and the Perceived School Climate in Primary School)

Autori
Vlah, Nataša ; Perger, Sandra

Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 22 (2014), 1; 1-25

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastavnici; prevencija; školska klima; škola; vršnjačko nasilje
(bullyng; per violence; prevention; school; school climate; teachers)

Sažetak
Cilj rada je analizirati doprinos nekih elemenata školske klime na činjenje i doživljavanje vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 147 učenika od četvrtih do osmih razreda jedne osnovne škole (45, 6% učenica), prosječno starih 12 godina koji su, nakon pribavljenog informiranog pristanka njihovih roditelja, ispunjavali integralni upitnik sastavljen od Olweusovog upitnika (1998), Upitnik nasilnik / žrtva, adaptirane Skale percipirane sigurnosti u školi (Buljan Flander, Durman Marijanović i Ćorić Špoljar, 2007) i Skale školske klime i sukoba u školi (Puzić, Baranović i Doolan, 2011). Provedene su deskriptivna, korelacijska i regresijska analiza. 17, 7% učenika vršilo je vršnjačko nasilje nad drugima učenicima ponekad, često ili gotovo uvijek te je 20, 4% učenika sustavno, opetovano i često doživjelo vršnjačko nasilje od strane drugih učenika u posljednjih nekoliko mjeseci. Vršnjačko nasilje češće čine dječaci i stariji učenici, kao i učenici koji više percepiraju destruktivne međuljudske odnose između učenika u školi. Vršnjačko nasilje češće doživljavaju mlađi učenici i učenici koji više percipiraju da je škola nesigurno mjesto. Autori predlažu da škola uz podršku lokalne zajednice pokrene i provodi preventivni program vršnjačkog nasilja s ciljem stvaranja konstruktivnih i prosocijalnih odnosa među učenicima te osiguravanja osjećaja sigurnosti za sve, a osobito za mlađe učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Perger, Sandra
Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole // Kriminologija & socijalna integracija, 22 (2014), 1; 1-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlah, N. & Perger, S. (2014) Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole. Kriminologija & socijalna integracija, 22 (1), 1-25.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Perger, Sandra}, year = {2014}, pages = {1-25}, keywords = {nastavnici, prevencija, \v{s}kolska klima, \v{s}kola, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, journal = {Kriminologija and socijalna integracija}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1330-2604}, title = {Povezanost vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja s percipiranom \v{s}kolskom klimom kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {nastavnici, prevencija, \v{s}kolska klima, \v{s}kola, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Perger, Sandra}, year = {2014}, pages = {1-25}, keywords = {bullyng, per violence, prevention, school, school climate, teachers}, journal = {Kriminologija and socijalna integracija}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1330-2604}, title = {Corelation Between the Comited and Suffered Peer Violence, and the Perceived School Climate in Primary School}, keyword = {bullyng, per violence, prevention, school, school climate, teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Social Work Abstracts
  • EBSCO
  • ProQuest





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font