Pregled bibliografske jedinice broj: 811384
Primjena ERR okvira na nastavnu jedinicu: Aritmetička sredina
Primjena ERR okvira na nastavnu jedinicu: Aritmetička sredina // Zbornik radova šestog kongresa nastavnika matematike / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2014. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 811384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena ERR okvira na nastavnu jedinicu: Aritmetička sredina
(ERR framework application to teaching unit: Arithmetic mean)
Autori
Akalović Antić, Josipa ; Harmina Anita ; Meter, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova šestog kongresa nastavnika matematike
/ Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2014, 1-1
ISBN
978-953-6862-25-2
Skup
6. kongres nastavnika matematike RH
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2014. - 03.07.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje matematike i statistike ; ERR okvir ; poučavanje matematike i statistike ; suvremene tehnike poučavanja
(active learning of mathematics and statistics ; ERR framework ; teaching mathematics and statistics ; modern teaching techniques)
Sažetak
Razne suvremene metodičko-didaktičke tehnike poučavanja nastavnicima matematike i statistike često se čine vrlo zanimljivima, ali neprimjenjivima u njihovoj nastavi. Cilj ovog rada je ustanoviti mogu li se suvremene tehnike poučavanja primijeniti na nastavu matematike i statistike, te ocijeniti mogu li se, uz ulaganje dodatnog vremena i truda u promišljanje i pripremu nastave na drugačiji način, postići pozitivne razlike u motivaciji, aktivnosti i ostvarenoj razini razumijevanja i znanja studenata. U radu je opisana organizacija i provedba nastavne jedinice „Aritmetička sredina“ iz predmeta Poslovna statistika u četiri grupe prve godine prijediplomskog studija na Veleučilištu Vern' u akademskoj godini 2011./2012. prema ERR okviru za poučavanje. ERR okvir se sastoji od faze evokacije (E), faze razumijevanja značenja (R) i faze refleksije (R). Pri tome su za pripremu i provedbu nastave, između brojnih tehnika ERR okvira, u fazi evokacije korištene tehnike vodiči uoči učenja (izvedba u obliku križaljke) i iskustveno učenje, u fazi razumijevanja značenja korištena je tehnika mini-predavanja, a u fazi refleksije tehnike slagalice i vodiči za učenje (izvedba u obliku pitanja točno/netočno). Pokazalo se kako ERR okvir za poučavanje nije teško prilagoditi nastavnim sadržajima ako je nastavnik motiviran poboljšati kvalitetu izvođenja nastave i u većoj mjeri potaknuti razvoj kritičkog mišljenja i aktivnog učenja kod studenata. Nakon provedene nastave uočeno je da su studenti bili motiviraniji nego inače, da su aktivno sudjelovali u novim iskustvima učenja, a da je sama nastava bila dinamičnija, raznovrsnija i interaktivna te da je primjenom tehnika ERR okvira težište sa nastavnika prebačeno na studente. Na taj način stvorena je bolja podloga za konstruktivno učenje čiji je rezultat trajno znanje studenata. Na osobnom planu nastavnika osjećala se veća zahtjevnost u pripremi nastave i upravljanju vremenom prilikom njene izvedbe, ali se isto tako osjećalo i više entuzijazma u svim dijelovima nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb