Pregled bibliografske jedinice broj: 811148
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture // Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture
Primošten, Hrvatska, 2016. (plenarno, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 811148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture
(The modern and traditional approach to technical education teaching)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 23.03.2016. - 24.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kurikulum ; nastavni plan i program ; suvremeni pristup nastavi ; tehnička kultura ; tehnički odgoj i obrazovanje
(curriculum ; modern approach to teaching ; technical culture ; technology education)
Sažetak
Cjelokupni odgojno-obrazovni proces pa i tehnički odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u cijelosti obilježava tradicijski pristup nastavi, koji se izrazito očituje u diktiranoj realizaciji sadržajno koncipiranog programa, učenju gotovih rješenja za "gotove" probleme te učenja i poučavanja u svrhu ocjene, a ne razvoja učenika. Na taj način se promiče odgoj poslušnosti, a izostaje odgoj kritičnosti i pozitivnih vrijednosti. Posljedice takvog pristupa mogu se svesti na izostanak trajnih znanja i vještina učenika te izostanak razvoja i usvajanja pozitivnih vrijednosti i stavova kao glavnih pretpostavki uspješnog razvoja i napredovanja pojedinca. Stoga se u radu iznose komparativne prednosti suvremenog pristupa planiranju, programiranju i realizaciji nastave. Ovakva nastava zasniva se na aktivnostima učenika, koje su osnova za razvoj učenika. U radu se ujedno iznose osnovna obilježja i strukturiranost tradicijskog i suvremenog kurikuluma nastave te se pojašnjava iskustvena osnovica na kojoj se zasnivaju suvremeni kurikulumi. U konačnici, iznosi se metodologija za izradu i operacionalizaciju suvremenog kurikuluma, koja učiteljima može olakšati razumijevanje suvremenog pristupa i izradu vlastitih operativnih kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)