Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 811148

Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture


Purković, Damir
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture // Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture
Primošten, Hrvatska, 2016. (plenarno, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 811148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture
(The modern and traditional approach to technical education teaching)

Autori
Purković, Damir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 23.03.2016. - 24.03.2016

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kurikulum ; nastavni plan i program ; suvremeni pristup nastavi ; tehnička kultura ; tehnički odgoj i obrazovanje
(curriculum ; modern approach to teaching ; technical culture ; technology education)

Sažetak
Cjelokupni odgojno-obrazovni proces pa i tehnički odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u cijelosti obilježava tradicijski pristup nastavi, koji se izrazito očituje u diktiranoj realizaciji sadržajno koncipiranog programa, učenju gotovih rješenja za "gotove" probleme te učenja i poučavanja u svrhu ocjene, a ne razvoja učenika. Na taj način se promiče odgoj poslušnosti, a izostaje odgoj kritičnosti i pozitivnih vrijednosti. Posljedice takvog pristupa mogu se svesti na izostanak trajnih znanja i vještina učenika te izostanak razvoja i usvajanja pozitivnih vrijednosti i stavova kao glavnih pretpostavki uspješnog razvoja i napredovanja pojedinca. Stoga se u radu iznose komparativne prednosti suvremenog pristupa planiranju, programiranju i realizaciji nastave. Ovakva nastava zasniva se na aktivnostima učenika, koje su osnova za razvoj učenika. U radu se ujedno iznose osnovna obilježja i strukturiranost tradicijskog i suvremenog kurikuluma nastave te se pojašnjava iskustvena osnovica na kojoj se zasnivaju suvremeni kurikulumi. U konačnici, iznosi se metodologija za izradu i operacionalizaciju suvremenog kurikuluma, koja učiteljima može olakšati razumijevanje suvremenog pristupa i izradu vlastitih operativnih kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Damir Purković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Purković, Damir
Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture // Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture
Primošten, Hrvatska, 2016. (plenarno, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
Purković, D. (2016) Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehničke kulture. U: Nastava tehničke kulture slijedom cjelovite kurikularne reforme, Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture.
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2016}, keywords = {kurikulum, nastavni plan i program, suvremeni pristup nastavi, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje}, title = {Suvremeni i tradicijski pristup nastavi tehni\v{c}ke kulture}, keyword = {kurikulum, nastavni plan i program, suvremeni pristup nastavi, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2016}, keywords = {curriculum, modern approach to teaching, technical culture, technology education}, title = {The modern and traditional approach to technical education teaching}, keyword = {curriculum, modern approach to teaching, technical culture, technology education}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font