Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 810753

Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja


Borić, Edita
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja // Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi / Komatina, Snežana ; Bojat, Nenad (ur.).
Beograd: Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES), 2016. str. 245-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 810753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja
(Encouraging healthy life of children and youth through health education curriculum)

Autori
Borić, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi / Komatina, Snežana ; Bojat, Nenad - Beograd : Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES), 2016, 245-252

ISBN
978-86-80140-03-2

Skup
VI međunarodni kongres „Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi“

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 18.04.2016. - 19.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikulum ; zdrav život ; zdravstveni odgoj ; djeca i mladi ; kvaliteta života
(curriculum ; healthy life ; health education ; children and young people ; quality of life)

Sažetak
Suvremeni način života negativno utječe na ljudsko zdravlje pa je od izuzetne važnosti osvijestiti djecu i mlade o važnosti brige za vlastito zdravlje. Škola je dužna osigurati kontinuirani razvoj učenika kao duhovnog, tjelesnog, moralnog, intelektualnog i društvenog bića u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima. S obzirom kako je osnovna škola obvezna te ju polaze sva djeca, ona ima veliki utjecaj na podizanje kvalitete života djece i mladih. Iz navedenih razloga su u Nastavnom planu i programu implementirani sadržaji zdravstvenoga odgoja kroz različite teme, a od 2012./2013. školske godine provodi se eksperimentalni program zdravstvenog odgoja. Program se zasniva na višedimenzionalnom modelu koji podrazumijeva povezanost tjelesnog, mentalnog, duhovnog, emocionalnog i socijalnog aspekta zdravlja, a ispunjenje i stabilnost u svakoj od navedenih dimenzija pridonosi cjelovitosti razvoja i povećanju kvalitete življenja svake osobe. Svrha zdravstvenog odgoja i obrazovanja je uspješan razvoj djece i mladih da bi stasali u zdrave, zadovoljne, uspješne, samosvjesne i odgovorne osobe. Sadržaj Kurikuluma ima za cilj educirati djecu i mlade o važnostima pravilne prehrane, higijene i brige za zdravlje, tjelovježbe, kvalitetnog provođenja slobodnog vremena i prevencije ovisnosti, razlikama poželjnih i nepoželjnih ponašanja te o ravnopravnosti spolova. Kroz Kurikuluma zdravstvenog odgoja adolescente te znanstveno utemeljenim informacijama educira kako očuvati zdravlje i kvalitetu života, kako ostvariti humani odnos među spolovima, podučava što je spolno odgovorno ponašanje i prevenira ovisnosti i nasilničko ponašanje. Osim navedenog izuzetno je važno i osposobiti adolescente za kritičko prosuđivanje životnih situacija i osobnih postupaka za odgovorno donošenje odluka, za razvoj tolerancije, pozitivne slike o sebi i uvažavanje različitosti. Važno je djecu i mlade osposobiti za primjenu i vrjednovanje sadržaja zdravstvenoga odgoja, potrebnih tijekom cijelog života, počevši od mlađe školske dobi jer je osnovni cilj zdravstvenoga odgoja pomoći ljudima da stječu zdravlje pomoću vlastite akcije i napora i tako razviju osjećaj odgovornosti za poboljšanje zdravstvenog stanja kako pojedinca, tako i svih članova zajednice. Zdravstveni odgoj i obrazovanje trebaju pomoći razvoju sustava vrijednosti mladih osoba, potaknuti razvoj empatije i osjetljivosti za potrebe drugih, no istodobno i ukazati na neprihvatljiva ponašanja i devijantne pojave koje se ne smiju tolerirati ili ignorirati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Edita Borić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Edita
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja // Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi / Komatina, Snežana ; Bojat, Nenad (ur.).
Beograd: Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES), 2016. str. 245-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Borić, E. (2016) Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja. U: Komatina, S. & Bojat, N. (ur.)Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi.
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita}, year = {2016}, pages = {245-252}, keywords = {kurikulum, zdrav \v{z}ivot, zdravstveni odgoj, djeca i mladi, kvaliteta \v{z}ivota}, isbn = {978-86-80140-03-2}, title = {Poticanje zdravog \v{z}ivota djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja}, keyword = {kurikulum, zdrav \v{z}ivot, zdravstveni odgoj, djeca i mladi, kvaliteta \v{z}ivota}, publisher = {Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES)}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita}, year = {2016}, pages = {245-252}, keywords = {curriculum, healthy life, health education, children and young people, quality of life}, isbn = {978-86-80140-03-2}, title = {Encouraging healthy life of children and youth through health education curriculum}, keyword = {curriculum, healthy life, health education, children and young people, quality of life}, publisher = {Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES)}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font