Pregled bibliografske jedinice broj: 810753
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja // Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi / Komatina, Snežana ; Bojat, Nenad (ur.).
Beograd: Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES), 2016. str. 245-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 810753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje zdravog života djece i mladih kroz kurikulum zdravstvenog odgoja
(Encouraging healthy life of children and youth through health education curriculum)
Autori
Borić, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi
/ Komatina, Snežana ; Bojat, Nenad - Beograd : Association of Geophysicists and Environmentalists of Serbia (AGES), 2016, 245-252
ISBN
978-86-80140-03-2
Skup
VI međunarodni kongres „Biomedicina i geonauke – uticaj životne sredine na zdravlje ljudi“
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 18.04.2016. - 19.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum ; zdrav život ; zdravstveni odgoj ; djeca i mladi ; kvaliteta života
(curriculum ; healthy life ; health education ; children and young people ; quality of life)
Sažetak
Suvremeni način života negativno utječe na ljudsko zdravlje pa je od izuzetne važnosti osvijestiti djecu i mlade o važnosti brige za vlastito zdravlje. Škola je dužna osigurati kontinuirani razvoj učenika kao duhovnog, tjelesnog, moralnog, intelektualnog i društvenog bića u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima. S obzirom kako je osnovna škola obvezna te ju polaze sva djeca, ona ima veliki utjecaj na podizanje kvalitete života djece i mladih. Iz navedenih razloga su u Nastavnom planu i programu implementirani sadržaji zdravstvenoga odgoja kroz različite teme, a od 2012./2013. školske godine provodi se eksperimentalni program zdravstvenog odgoja. Program se zasniva na višedimenzionalnom modelu koji podrazumijeva povezanost tjelesnog, mentalnog, duhovnog, emocionalnog i socijalnog aspekta zdravlja, a ispunjenje i stabilnost u svakoj od navedenih dimenzija pridonosi cjelovitosti razvoja i povećanju kvalitete življenja svake osobe. Svrha zdravstvenog odgoja i obrazovanja je uspješan razvoj djece i mladih da bi stasali u zdrave, zadovoljne, uspješne, samosvjesne i odgovorne osobe. Sadržaj Kurikuluma ima za cilj educirati djecu i mlade o važnostima pravilne prehrane, higijene i brige za zdravlje, tjelovježbe, kvalitetnog provođenja slobodnog vremena i prevencije ovisnosti, razlikama poželjnih i nepoželjnih ponašanja te o ravnopravnosti spolova. Kroz Kurikuluma zdravstvenog odgoja adolescente te znanstveno utemeljenim informacijama educira kako očuvati zdravlje i kvalitetu života, kako ostvariti humani odnos među spolovima, podučava što je spolno odgovorno ponašanje i prevenira ovisnosti i nasilničko ponašanje. Osim navedenog izuzetno je važno i osposobiti adolescente za kritičko prosuđivanje životnih situacija i osobnih postupaka za odgovorno donošenje odluka, za razvoj tolerancije, pozitivne slike o sebi i uvažavanje različitosti. Važno je djecu i mlade osposobiti za primjenu i vrjednovanje sadržaja zdravstvenoga odgoja, potrebnih tijekom cijelog života, počevši od mlađe školske dobi jer je osnovni cilj zdravstvenoga odgoja pomoći ljudima da stječu zdravlje pomoću vlastite akcije i napora i tako razviju osjećaj odgovornosti za poboljšanje zdravstvenog stanja kako pojedinca, tako i svih članova zajednice. Zdravstveni odgoj i obrazovanje trebaju pomoći razvoju sustava vrijednosti mladih osoba, potaknuti razvoj empatije i osjetljivosti za potrebe drugih, no istodobno i ukazati na neprihvatljiva ponašanja i devijantne pojave koje se ne smiju tolerirati ili ignorirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)