Pregled bibliografske jedinice broj: 809620
Školska fobija
Školska fobija. Zagreb: Medicinska naklada ; FF Press, 2016 (prirucnik)
CROSBI ID: 809620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska fobija
(School phobia)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, pregledna
Izdavač
Medicinska naklada ; FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2016
Stranica
152
ISBN
978-953-176-746-0
Ključne riječi
fobija ; školska fobija ; škola ; nastavnik ; učenik ; separacijska anksioznost ; psihodrama ; psihoterapija
(phobia ; school phobia ; school ; teacher ; pupil ; separation anxiety ; psychodrama ; psychotherapy)
Sažetak
Knjiga se sastoji od četiri poglavlja. Metodički i konceptualno osmišljena su tako da se fobije ekspliciraju od mitskih prikaza i opisa povijesnih izvora do suvremenih gledišta i prijedloga različitih tretmana. U prvom poglavlju prikazane su različite klasifikacije fobija te su povijesnom perspektivom objašnjene ponajprije u psihoanalitičkom i bihejvioralnom kontekstu. Drugo poglavlje oslanja se na kompleksnu diferencijalnu dijagnostiku školske fobije u odnosu prema drugim poremećajima iz razvojne psihopatologije te se dotiče obilježja, razvoja i tijeka pretjeranog straha od škole. Specifična obiteljska psihodinamika djeteta sa školskom fobijom opisana je u trećem poglavlju knjige, a u četvrtome su prikazane konkretne intervencije i načini pomoći korisni za nastavnike, roditelje i psihoterapeute. Budući da se priroda fobija i intervencije danas razumiju prije svega u okviru integrativnih modela, u knjizi je glavna tema obrađena dvojako: na psihodinamski, psihoanalitički te bihejvioralni način. U tekstu knjige jasno se iščitava razlika između školske fobije s jedne strane, koja se temelji na separacijskoj anksioznosti učenika, razapetom između nesvjesnih zahtjeva njegove primarne obitelji i njegovih želja za svladavanjem školskih obaveza te, s druge strane, klasičnih fobija koje koriste mehanizme projekcije, pomaka i kondenzacije u formiranju simptoma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(autor)