Pregled bibliografske jedinice broj: 808636
Komparativna analiza utjecaja medijski posredovanih političkih kampanja na birače
Komparativna analiza utjecaja medijski posredovanih političkih kampanja na birače // Kultura komuniciranja, 3 (2014), 3; 167-183 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 808636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza utjecaja medijski posredovanih političkih kampanja na birače
(Comparative analysis of influences of media delivered political campaigns on voters)
Autori
Obradović, Đorđe
Izvornik
Kultura komuniciranja (2232-8599) 3
(2014), 3;
167-183
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Mediji; izbori; ankete; političko komuniciranje; izborna kampanja
(Media; elections; polls; political communication; election campaign)
Sažetak
Mediji predstavljaju nužan komunikacijski kanal u političkoj komunikaciji. Premda efikasnija, izravna komunikacija nije moguća sa svim ciljnim javnostima zbog nedostatka vremena i često financijskih sredstava koju izravno komuniciranje zahtijeva. No, izravno komuniciranje nema samo svrhu komunikacije s okupljenim mnoštvom, nego ono ujedno predstavlja događanje ili (pseudo)događanje koje će biti medijski posredovano znatno brojnijim ciljnim skupinama. Strategije, taktike i tehnike vođenja političkih kampanja posredstvom medija kao komunikacijskih kanala razrađene su do detalja, jednako kao i metode istraživanja koje trebaju dati što preciznija predviđanja rezultata izbora, kao konačnog cilja i svrhe provedbe kampanje. Dok su u razvijenim državama anketna istraživanja najčešće precizna i rezultati im se kreću u okviru minimalne statističke pogreške, u tranzicijskim državama se često rezultati izbora ne poklapaju s anketnim istraživanjima pa ni s izlaznim anketama. Istraživanje provedeno na reprezentativnom uzorku od 500 ispitanika u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini pokazalo je da se velika većina birača vodi navijačkim mentalitetom pa glasuje za stranku koju simpatizira neovisno o programu i kvaliteti političke kampanje, a mnogi priznaju da ne žele sudjelovati u anketnim istraživanjima ili, kad sudjeluju u telefonskim i internetskim anketama, ne govore istinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti