Pregled bibliografske jedinice broj: 808407
ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA
ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 4; 487-507 doi:10.5559/di.24.4.02 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 808407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA
(School success of early adolescents: the role of personal and family determinants)
Autori
Macuka, Ivana ; Burić, Irena
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 24
(2015), 4;
487-507
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski uspjeh ; temperament ; emocionalna regulacija ; problemi u prilagodbi ; roditeljsko ponašanje
(school success ; temperament ; emotion regulation ; adjustment problems ; parental behavior)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi zaseban doprinos različitih dimenzija temperamenta (samokontrole, pozitivne i negativne afektivnosti), emocionalne regulacije, problema u prilagodbi (internaliziranih i eksternaliziranih problema) te percepcije roditeljskog ponašanja majki i očeva (emocionalnosti, prihvaćanja i odbacivanja) u objašnjenju školskog uspjeha učenika. Istraživanjem je obuhvaćeno 553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi 13 godina. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija i kontrola te roditeljsko ponašanje ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji, manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju da ih majke i očevi više prihvaćaju. Na poduzorku djevojčica jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha ; djevojčice koje uspješnije reguliraju vlastite emocije su uspješnije u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus