Pregled bibliografske jedinice broj: 807928
Pedagogijski pojam kulture
Pedagogijski pojam kulture // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 239-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 807928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogijski pojam kulture
(Pedagogical idea of culture)
Autori
Komar, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 239-252
ISBN
978-953-99167-5-4
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura; ideja čovjeka; dijalektika; zajednica; pedagogija
(culture; idea of human being; dialectics; society; pedagogy)
Sažetak
U radu se pokušava razvidjeti kako je moguć pedagogijski pojam kulture koji nije pozitivistički, nije tek pretpostavljen i nesamoutemeljen, nema logiku jednosmjernog prijenosa, „usvajanja“ koja je pedagoški neprihvatljiva. Pozitivizam je načelno nepedagogijski stav, budući da ne uključuje samorazvoj pojedinca, kao niti ideju slobode. Stoga kultura, kada se pedagogijski misli ne može biti pozitivistički pretpostavljena, već se mora misliti dijalektički, tj. u nastajanju. Da bi se mislilo to nastajanje, nužno je uvidjeti elemente i momente tog nastajanja, vezu čovjeka kao takvog sa idejom kulture, nužnost kulture misliti iz čovjeka, te potom promatrati interakciju i produktivnost čovjekova odnosa sa kulturom. Stoga su i temeljna pitanja rada ono o biti čovjeka, ono o pojmu kulture, te potom ono o dijalektici čovjek-zajednica-kultura. Svrhovitost, kao i povijesnost nameće se pritom kao još jedan problem i bitni karakter ovako razumljene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija