Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807573

Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja


Komar, Zvonimir
Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 25-40 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 807573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja
(Pedagogical relevance of the concept of alienation)

Autori
Komar, Zvonimir

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9 (2012), 1/2; 25-40

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
otuđenje; pedagogija; tehnologija; znanost; industrija kulture; odgojno-obrazovna reforma
(alienation; pedagogy; technology; science; culture industry; educational reform)

Sažetak
Suvremena pedagogija najčešće nekritički pristaje na odgojno-obrazovnim reformama implicirane pozitivističke, otuđene koncepte apsolutne reprodukcije postojećega. Središnje obilježje otuđenosti jest razdvojenost spoznajnog subjekta i spoznajnog objekta, s ontološkom apsolutizacijom objekta, gdje zatvoreni, „zamrznuti”, nehistorijski realitet postaje mjerilo svih svrha, ciljeva i „potreba”. Subjekt tada načelno može samo „odgovarati” tim potrebama reproducirajući ono isto. Drugim riječima, njegova otuđena kreacija povratno mu, objektno, autoritetom „realiteta” određuje cjelokupno bivanje. Forme te otuđenosti danas su ponajprije tehnologizirana znanost, operacionalizirani znanstveni jezik koji prekoračuje samu znanost i postaje specifičan „društveni biheviorizam” (Marcuse, 1989), industrija kulture i kapitalizam koji svojom logikom nosi sve ove forme otuđene ljudske pseudoprakse. Pedagogijski i pedagoški put u prevladavanju ove teško će sastoji se u ponovnom uspostavljanju subjekt-objektnosti u teoriji odgoja i obrazovanja, didaktici, metodologiji i svim granama pedagogije na primjerenim specifičnim razinama, koje bi – da bi odgovarale ideji pedagogije - morale postati antipozitivističke, dijalektičke, povijesne, razvojne.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Komar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Komar, Zvonimir
Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 25-40 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Komar, Z. (2012) Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 25-40.
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2012}, pages = {25-40}, keywords = {otu\djenje, pedagogija, tehnologija, znanost, industrija kulture, odgojno-obrazovna reforma}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Pedagogijska relevantnost pojma otu\djenja}, keyword = {otu\djenje, pedagogija, tehnologija, znanost, industrija kulture, odgojno-obrazovna reforma} }
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2012}, pages = {25-40}, keywords = {alienation, pedagogy, technology, science, culture industry, educational reform}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Pedagogical relevance of the concept of alienation}, keyword = {alienation, pedagogy, technology, science, culture industry, educational reform} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font