Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 804361

Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju


Visković, Ivana
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju // Učenje i nastava, 1 (2015), 3; 457-468 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 804361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju
(Curricular approach to institutional education and Upbringing)

Autori
Visković, Ivana

Izvornik
Učenje i nastava (2466-2801) 1 (2015), 3; 457-468

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
humanistički kurikulum; konstrukcija i razvoj kurikuluma; čimbenici konstrukcije kurikuluma
(humanistic curriculum; construction and development of a curriculum; participants in curriculum construction)

Sažetak
Suvremena pedagogija prepoznaje značajnost autentičnog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa prilagođenog individualanim sposobnostima i mogućnostima pojedinca. Takav pristup uvjetuje napuštanje rigidnih, strogo strukturiranih planova i programa u odgojno- obrazovnim institucijama (vrtićima i školama) te oblikovanje i razvoj otvorenog i humanistički usmjerenog kurikuluma koji zagovara kompetencijski pristup. Svrha fleksibilnog i razvojno usmjerenog kurikuluma razumijevanje je pojedinca u interaktivnom odnosu s okruženjem, načinima, izvorima i sadržajima učenja, a cilj razvoj kompetentnog pojedinca. Kurikularni pristup zagovara suradnički odnos svih čimbenika procesa, primarno djeteta/učenika, stručnog osoblja (odgajatelja, učitelja i članova stručno razvojne službe) i roditelja te šireg društvenog okruženja. Dijete se prihvaća kao aktivni subjekt osobnog razvoja i obrazovanja. Potiče se izgrađivanje partnerskog odnosa s roditeljima te razvijaju različiti oblici uključivanja djece i roditelja u sukonstrukciju kurikuluma - planiranje, pripremu, provedbu i vrednovanje odgojno-obrazovnog procesa. Kvaliteta kurikuluma prepoznatljiva je u suradničkom odnosu svih čimbenika procesa, načinima distribuiranja moći i oblicima vođenja, načinima rješavanja problemskih situacija i komunikaciji kao operativnoj razini. Ovaj rad daje pregled idnikatora oblikovanja i razvoja odgojno-obrazovnog kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Visković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Visković, Ivana
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju // Učenje i nastava, 1 (2015), 3; 457-468 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Visković, I. (2015) Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju. Učenje i nastava, 1 (3), 457-468.
@article{article, author = {Viskovi\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {457-468}, keywords = {humanisti\v{c}ki kurikulum, konstrukcija i razvoj kurikuluma, \v{c}imbenici konstrukcije kurikuluma}, journal = {U\v{c}enje i nastava}, volume = {1}, number = {3}, issn = {2466-2801}, title = {Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju}, keyword = {humanisti\v{c}ki kurikulum, konstrukcija i razvoj kurikuluma, \v{c}imbenici konstrukcije kurikuluma} }
@article{article, author = {Viskovi\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {457-468}, keywords = {humanistic curriculum, construction and development of a curriculum, participants in curriculum construction}, journal = {U\v{c}enje i nastava}, volume = {1}, number = {3}, issn = {2466-2801}, title = {Curricular approach to institutional education and Upbringing}, keyword = {humanistic curriculum, construction and development of a curriculum, participants in curriculum construction} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font