Pregled bibliografske jedinice broj: 804361
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju // Učenje i nastava, 1 (2015), 3; 457-468 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 804361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju
(Curricular approach to institutional education and Upbringing)
Autori
Visković, Ivana
Izvornik
Učenje i nastava (2466-2801) 1
(2015), 3;
457-468
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
humanistički kurikulum; konstrukcija i razvoj kurikuluma; čimbenici konstrukcije kurikuluma
(humanistic curriculum; construction and development of a curriculum; participants in curriculum construction)
Sažetak
Suvremena pedagogija prepoznaje značajnost autentičnog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa prilagođenog individualanim sposobnostima i mogućnostima pojedinca. Takav pristup uvjetuje napuštanje rigidnih, strogo strukturiranih planova i programa u odgojno- obrazovnim institucijama (vrtićima i školama) te oblikovanje i razvoj otvorenog i humanistički usmjerenog kurikuluma koji zagovara kompetencijski pristup. Svrha fleksibilnog i razvojno usmjerenog kurikuluma razumijevanje je pojedinca u interaktivnom odnosu s okruženjem, načinima, izvorima i sadržajima učenja, a cilj razvoj kompetentnog pojedinca. Kurikularni pristup zagovara suradnički odnos svih čimbenika procesa, primarno djeteta/učenika, stručnog osoblja (odgajatelja, učitelja i članova stručno razvojne službe) i roditelja te šireg društvenog okruženja. Dijete se prihvaća kao aktivni subjekt osobnog razvoja i obrazovanja. Potiče se izgrađivanje partnerskog odnosa s roditeljima te razvijaju različiti oblici uključivanja djece i roditelja u sukonstrukciju kurikuluma - planiranje, pripremu, provedbu i vrednovanje odgojno-obrazovnog procesa. Kvaliteta kurikuluma prepoznatljiva je u suradničkom odnosu svih čimbenika procesa, načinima distribuiranja moći i oblicima vođenja, načinima rješavanja problemskih situacija i komunikaciji kao operativnoj razini. Ovaj rad daje pregled idnikatora oblikovanja i razvoja odgojno-obrazovnog kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija