Pregled bibliografske jedinice broj: 803097
Kako smo osmislili istraživanje nasilja preko interneta?
Kako smo osmislili istraživanje nasilja preko interneta? // VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 14-14 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 803097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako smo osmislili istraživanje nasilja preko interneta?
(How did we arranged the cyberbulling research?)
Autori
Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Milić, Marija ; Duvnjak, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
/ Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 14-14
ISBN
978-953-314-085-8
Skup
VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživanje; mladi; nasilje preko interneta
(research; youth; cyberbullying)
Sažetak
Pri provođenju nacionalnog istraživanja u okviru projekta "Safer Internet Centre Croatia – Making internet a good and safe place” (CEF- TC-2014-1 005) sufinanciranog od strane Europske unije korišten je stratificirani uzorak. Prikupljena je suglasnost roditelja osnovnoškolaca, a učenici su i sami dali svoj pristanak. U istraživanju je korišteno ukupno 13 upitnika. S obzirom na velik broj odabranih upitnika prikupljanje podataka se moglo organizirati ili tako da se mjerenje provede u više navrata na istim sudionicima ili da se osmisle različite verzije upitničkih setova. Korišteno je ukupno šest verzija upitnika za učenike, jedna je verzija osmišljena za učenike četvrtih razreda osnovne škole i ona je bilanajjednostavnija te prilagođena njihovoj dobi. Za učenike osnovnih i srednjih škola pripremljeno je pet različitih verzija upitnika. Svaka verzija upitnika usmjerena je na specifičnu kombinaciju varijabli sukladno cilju pojedinog podistraživanja: A je usmjerena na provjeravanje doprinosa samopoštovanja, percepcije ponašanja vršnjaka i(samo)otkrivanja uključivanju u nasilje preko interneta ; B je usmjerena na individualne rizične i zaštitne činitelje uključivanja nasilja preko interneta (poput empatije i anksioznosti) ; C je usmjerena na odnos različitih rizičnih ponašanja (nasilja „licem u lice“ i nasilja preko interneta te problematičnog igranja igrica) ; D na ulogu roditeljske kontrole i znanja o nasilju preko interneta u objašnjenju uključivanja u takvo nasilje i E na ulogu (samo)otkrivanja na internetu, percepcije nasilja preko interneta i, u verziji za srednjoškolce, razine anonimnosti u objašnjenju uključivanja u nasilje preko interneta. Prikupljeni su i podaci kako nastavnici percipiraju nasilje preko interneta. Osnovna prednost ovakvog pristupa je mogućnost da se u relativno kratkom vremenu prikupe podaci o velikom broju varijabli i tako detaljnije rasvijetli proučavana pojava.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Daniela Šincek
(autor)
Jasmina Tomašić Humer
(autor)
Marija Milić
(autor)
Ivana Duvnjak
(autor)