Pregled bibliografske jedinice broj: 802990
Procjena sanitacijskih uvjeta i higijenskih navika u osječkim školama sukladno obvezama Parmske deklaracije
Procjena sanitacijskih uvjeta i higijenskih navika u osječkim školama sukladno obvezama Parmske deklaracije // 3. hrvatski epidemiološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, 2015. str. 157-158 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 802990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena sanitacijskih uvjeta i higijenskih
navika u osječkim školama sukladno obvezama
Parmske deklaracije
(Assessing sanitation facilities and hygiene
practices in Osijek schools according Parma
Declaration commitments)
Autori
Brdarić, Dario ; Egorov, Andrey ; Wendland, Claudia ; Capak, Krunoslav ; Barišin, Andrea ; Doko Jelinić, Jagoda ; Kožul, Karlo ; Šapina, Matej ; Sikora, Magdalena ; Vujčić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. hrvatski epidemiološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
/ - Zagreb, 2015, 157-158
Skup
3. hrvatski epidemiološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 07.05.2015. - 09.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
higijena ; sanitacija ; škole ; Parmska deklaracija
(hygiene ; sanitation ; schools ; Parma Declaration)
Sažetak
CILJ Ocijeniti i uspostaviti praćenje implementacije Parmske deklaracije vezano uz dosizanje 1. Regionalnog prioritetnog cilja (RPG 1) koji se odnosi na vodu za piće i sanitaciju. Provedbom pilot projekta u 2 srednje škole u Osijeku nastojalo se ocijeniti izloženost učenika štetnim okolišnim čimbenicima vezanih uz dostupnost i korištenje vode, te prostora i opreme za higijenu i sanitaciju u školama. METODE Istraživanje je provedeno 2012. godine i sastojalo se od tri dijela: 1. Anketno ispitivanje nastavnika ; 2. Inspekcijski pregledi sanitarnih čvorova ; 3. Anketno ispitivanje 200 učenika (15-19 godina). Procjena sanitacijskih uvjeta ocijenjena je sukladno kriterijima: 1. Adekvatnost ; 2. Funkcionalnost ; 3. Odgovarajuće upravljanje i održavanje ; 4. Dostupnost ; 5. Sigurnost i osiguranje privatnosti ; 6. Prihvaćenost od strane učenika. Procjena je izvršena ocjenjivanjem uz pomoć semafora. Crveno svjetlo: nezadovoljavajuće i potrebna velika poboljšanja. Žuto svjetlo: bolje, potrebna poboljšanja. Zeleno svjetlo: u redu ili treba manja poboljšanja. REZULTATI Škole se nalaze u dobrim higijenskim uvjetima. Problem predstavljaju neadekvatne slavine za održavanje higijene ruku. Sanitarni čvorovi su ograničeni u prihvaćanju od strane učenika (nedovoljna količina toaletnog papira, čistoća, održavanje i sl.). Učenici su ukazali na nedovoljnu edukaciju o higijenskim navikama u školama. ZAKLJUČAK Parmskom deklaracijom o okolišu i zdravlju (2010.), ministri zdravlja i okoliša u Europskoj regiji SZO obvezali su se da će svako dijete imati pristup pitkoj vodi i sanitarnim čvorovima u domovima, centrima za skrb, vrtićima, školama, zdravstvenim ustanovama i javnim rekreacijskim centrima do 2020.-e, te na revitalizaciju higijenske prakse. Nakon provedbe pilot projekta, pristupilo se provedbi nacionalnog programa, koji je proširen i na praćenje izloženosti onečišćenjima zraka, kemikalijama i duhanskom dimu u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatski zavod za javno zdravstvo,
Medicinski fakultet, Zagreb,
Nastavni zavod za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar",
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Dario Brdarić
(autor)
Krunoslav Capak
(autor)
Matej Šapina
(autor)
Karlo Kožul
(autor)
Jagoda Doko-Jelinić
(autor)
Andrea Barišin
(autor)