Pregled bibliografske jedinice broj: 802225
Uloga i značenje rating agencija u svjetskoj krizi
Uloga i značenje rating agencija u svjetskoj krizi, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 802225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i značenje rating agencija u svjetskoj krizi
(The Role and Importance of Rating Agencies in the Global Crisis)
Autori
Kasap, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.09
Godina
2014
Stranica
76
Mentor
Peša, Anita
Ključne riječi
rejting agencije; metodologija rejtinga; suvereni rejting; kriza; kreditni rizik; rizik zemlje
(rating agenies; rating methodology; sovereign rating; crisis; credit risk; country risk)
Sažetak
Kreditne rejting agencije su tvrtke koje različitim intenzitetom i opsegom aktivnosti već 150 godina djeluju u gospodarskim i financijskim sustavima. Rejting agencije pomažu smanjiti asimetrične informacije pružajući ocjene pomoć kojih investitori mogu bolje razumjeti rizike i neizvjesnosti s kojima se suočavaju – kada, gdje i koliko treba investirati. Na financijskom tržištu dominiraju tri velike rejting agencije: Standard&Poor, Moody´s i Fitch koje zauzimaju preko 90% ukupnog tržišta kreditnog rejtinga prema ukupnim ostvarenim prihodima industrije. Kreditni rejting sastoji se od rejting slova ( kreditne kategorije) i komentara. Proces utvrđivanja rejtinga obuhvaća: prikupljanje informacija, razvijanje zaključka na nivou Komiteta za utvrđivanje rejtinga, monitoring na bazi aktualnih informacija te informiranje tržišta i sudionika na tržištu o aktivnostima koje poduzimaju rejting agencije. Rejting agencije, osim usluge procjene rejtinga, daju i savjetničke usluge te su značajni sudionici u razvijenim financijskim sustavima s ogromnom tržišnom moći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija