Pregled bibliografske jedinice broj: 801350
Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja
Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje : teorije, politike i prakse : knjiga sažetaka
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta ; OMEP Hrvatska, 2015. str. 58-59 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 801350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja
(Universal human values of future primary school teachers and preschool teachers : crosscultural comparisons in model of sustainable behaviour)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Anđić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje : teorije, politike i prakse : knjiga sažetaka
/ - Zagreb : Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta ; OMEP Hrvatska, 2015, 58-59
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje : teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
budući učitelji i odgajatelji ; kros-kulturalna usporedba ; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; održivo ponašanje ; univerzalne ljudske vrijednosti.
(Future primary school teachers and preschool teachers ; cross-cultural comparison ; education for sustainable development ; sustainable behavior ; universal human values.)
Sažetak
Kvaliteta rada odgajatelja i učitelja sa svrhom što adekvatnijeg udovoljavanja zahtjevima suvremenog odgoja i obrazovanja i odgoja i obrazovanja za održivi razvoj značajno ovisi o sustavu vrijednosti s kojim odgajatelji i učitelji raspolažu. Taj sustav vrijednosti u okviru njihovog održivog ponašanja ima snažan implicitni utjecaj na rad u odgojno-obrazovnoj skupini, bez obzira je li riječ o kontekstu vrtića ili osnovne škole. Stoga je ovaj rad usmjeren na ispitivanje Schwartzovih univerzalnih ljudskih vrijednosti, u okviru modela, održivog ponašanja kod budućih odgajatelja i učitelja. U istraživanju je sudjelovalo N=712 studenata iz četiri države: Bosne i Hercegovine (N=150), Hrvatske (N=283), Slovenije (N=146) i Srbije (N=133). Primijenjena je Subskala univerzalnih ljudskih vrijednosti prema teoriji S.Schwartza (1992) iz upitnika Održivog ponašanja (Juarez- Nàjera, 2010) koja mjeri vrijednosne osobine, vrijednosti utjecaja i društvene vrijednosti. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike u razinama vrijednosnih osobina i vrijednosti utjecaja između studenata svih četiriju država. Najveću razinu vrijednosnih osobina pokazali su studenti budući učitelji i odgajatelji iz Srbije, a vrijednosti utjecaja oni iz Slovenije. Najveću razinu treće dimenzije ljudskih vrijednosti – društvenih vrijednosti, pokazali su studenti iz Srbije. Međutim, generalno gledajući razlike među državama se nisu pokazale značajnima za ovu dimenziju ljudskih vrijednosti. Utvrđeni su nalazi interpretirani u odnosu na socio- psihološki model održivog ponašanja autorice M.Juarez-Nàjera (2010), te s obzirom na značaj razvijanja i poučavanja univerzalnih ljudskih vrijednosti kod budućih učitelja i odgajatelja s ciljem što veće kvalitete njihova odgojno- obrazovnog rada s djecom (pred)školske dobi te u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija