Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 801345

Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja.


Anđić, Dunja; Ćurić, Antonia; Pavlačić, Leo
Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja. // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / . Gazdić-Aleri, T. ; Rijavec, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 279-291 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 801345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja.
(Universal Values and Values of Education for Sustainable Development of students and teachers)

Autori
Anđić, Dunja ; Ćurić, Antonia ; Pavlačić, Leo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / . Gazdić-Aleri, T. ; Rijavec, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 279-291

ISBN
978-953-7210-82-3

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; studenti; učitelji; vrijednosti.
(Education for Sustainable Development; students; teachers; values.)

Sažetak
Vrijednosti, kao dio svakodnevnog čovjekova života u društvu, određuju njegove stavove, uvjerenja i ponašanja. Koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj se temelji na vrijednosnim dimenzijama biološkog/ekološkog, društvenog/kulturnog, ekonomskog, političkog i osobnog sustava. Vrijednosti djeca uče i na njih se prenose od ranog djetinjstva, putem obitelji, okoline u kojoj rastu, a zatim putem odgojno-obrazovnih institucija, kao što su predškolske ustanove i osnovne škole. U školama ključni prenositelji vrijednosti su učitelji. Iz toga razloga je naše istraživanje bilo usmjereno na vrijednosti budućih učitelja, studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave, u praksi osnovnih škola. Putem teorije univerzalnih ljudskih vrijednosti S. Schwartza (1992, 1994) koja počiva na 10 tipova vrijednosti ili motivacijskih ciljeva te tri tipa vrijednosti koje smo priključili teoriji, a koje posebno promovira koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (biorazličitost, kulturna različitost i odgovornost), ispitali smo (samo)procjene studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave o važnosti tih vrijednosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 156 ispitanika, od toga 94 studenta Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i 62 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Kako je riječ o preliminarnom istraživanju, uopćavanje rezultata bi bilo izlišno, ali svakako nudi mogućnost daljnjih istraživanja o vrijednostima koje promoviraju univerzalne kulturne vrijednosti, a posebice o vrijednostima odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Dobiveni rezultati upućuju na promišljanja o postojećem inicijalnom obrazovanju budućih učitelja i potrebe za unaprjeđivanjem stručnog usavršavanja učitelja u praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Avatar Url ANTONIA ĆURIĆ (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja; Ćurić, Antonia; Pavlačić, Leo
Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja. // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / . Gazdić-Aleri, T. ; Rijavec, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 279-291 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Anđić, D., Ćurić, A. & Pavlačić, L. (2015) Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja.. U: . Gazdić-Aleri, T. & Rijavec, M. (ur.)Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi.
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja and \'{C}uri\'{c}, Antonia and Pavla\v{c}i\'{c}, Leo}, year = {2015}, pages = {279-291}, keywords = {odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, studenti, u\v{c}itelji, vrijednosti.}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj studenata i u\v{c}itelja.}, keyword = {odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, studenti, u\v{c}itelji, vrijednosti.}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja and \'{C}uri\'{c}, Antonia and Pavla\v{c}i\'{c}, Leo}, year = {2015}, pages = {279-291}, keywords = {Education for Sustainable Development, students, teachers, values.}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Universal Values and Values of Education for Sustainable Development of students and teachers}, keyword = {Education for Sustainable Development, students, teachers, values.}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font