Pregled bibliografske jedinice broj: 800959
Javno mnijenje kao subjektivna značajka krizne situacije - utjecaj medija i službi za odnose s javnošću na javno mnijenje
Javno mnijenje kao subjektivna značajka krizne situacije - utjecaj medija i službi za odnose s javnošću na javno mnijenje, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 800959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Javno mnijenje kao subjektivna značajka krizne situacije - utjecaj medija i službi za odnose s javnošću na javno mnijenje
(Public opinion as a subjective trait of a crisis situation – the influence of the media and public relations services on public opinion)
Autori
Perinić, Jadran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.06
Godina
2010
Stranica
269
Mentor
Malović, Stjepan
Ključne riječi
javno mnijenje; mediji; krizna situacija; krize; odnosi s javnostima; izvanredni događaji
(public opinion; media; crisis situation; crisis; public relations; emergency situations)
Sažetak
Izvanredni i krizni događaji sami po sebi nabijeni su emocijama. Ako se pri tome, kroz medijsko posredovanje, javnosti ponude emocionalno nabijene izjave članova obitelji, neposrednih sudionika, a sve pojačano fotografijama stradanja koje ponekad graniče s etičkim načelima, tada se kod javnosti može očekivati reakcija sklonija žrtvi, a manje javnim institucijama, odnosno reakcija više sklona iracionalnom nego racionalnom odnosno subjektivnom promišljanju okolnosti događaja. U takvim okolnostima javnost otvoreno sumnja u službene izvore informiranja. Sumnja se u sve legalno poduzete radnje usmjerene ka utvrđivanju nastanka tragičnog događaja i utvrđivanje mogućih propusta koji bi mogli biti povezani, te s mogućom odgovornošću. Kao posljedica takvog stanja, u javnom prostoru stiče se dojam kako vrlo često neargumentirano optuživanje, koje se k tome i medijski posreduje, potiče kod javnosti prerano i krivo zaključivanje, koje ponekad graniči i s interpretacijama na razini mistifikacije. Ova doktorska disertacija, temeljena na dosadašnjim praktičnim i teorijskim spoznajama, kroz studiju slučaja daje odgovor kako i na koji način mediji kao oblici, odnosno kanali masovne komunikacije, te službe za odnose s javnošću utječu na formiranje javnog mnijenja u izvanrednim i kriznim događajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb