Pregled bibliografske jedinice broj: 800591
Eliminacija proizvoda- primjer pića marke Smart
Eliminacija proizvoda- primjer pića marke Smart, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 800591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eliminacija proizvoda- primjer pića marke Smart
(Product elimination- the case of Smart drinks)
Autori
Knežević, Pia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.02
Godina
2016
Stranica
38
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
eliminacija proizvoda; životni ciklus proizvoda; upravljanje proizvodom; percepcija potrošača
(product elimination; product life cycle; product management; consumer perception)
Sažetak
Upravljanje proizvodom zahtijeva određene sposobnosti koje poduzeće i njegovi zaposlenici moraju posjedovati ne bi li odgovorili na promjene koje se događaju na tržištu. Primjer takve promjene je i eliminacija proizvoda ili usluga iz asortimana poduzeća. Kako životni ciklus proizvoda ima svoj vijek trajanja, svakoj fazi menadžment treba pristupiti s jednakom važnošću, pa tako i posljednjoj, eliminaciji proizvoda. Taj proces ne obuhvaća samo trenutak nestanka proizvoda s tržišta, već obuhvaća kompleksniji sustav odluka koje predhode eliminaciji, proces same eliminacije, kao i reakcije potrošača na eliminaciju. Način na koji će poduzeće pristupiti eliminaciji proizvoda reflektira njihovo poslovanje općenito jer odluke i postupci eliminacije proizvoda utjeću na imidž poduzeća što direktno utječe na stav potrošača o poduzeću. Predmet završnog rada je teorijsko istraživanje u znanstvenoj i stručnoj literaturi o procesima koji dovode do eliminacije, vrstama odluka o eliminaciji, kao i situacijama u kojima se poduzeća nalaze prilikom eliminacije. Osnovi ciljevi rada su: definiranje uvjeta prilikom kojih dolazi do elimimacije proizvoda, istraživanje teorijskih doprinosa na temu eliminacije proizvioda, odluka koje dovode do eliminacije i daljnjih akcija poduzeća, te analiziranje primjera eliminacije proizvoda na primjeru pića marke Smart poduzeća Jamnica. Podaci za izradu završnog rada prikupljeni su iz sekundarnih izvora, prikupljanjem dostupnih doprinosa autora, te intervjuiranjem gospođe Elvire Mlinarević, voditeljice Odjela razvoja kategorija proizvoda iz podzeća Jamnica d.d. Iako je poduzeće odlučilo završiti životni ciklus funkcionalnih pića marke Smart, odnosno eliminirati navedeni proizvod, imidž i poslovanje poduzeća nije narušeno zbog drugih pozitivnih faktora poput širokog asortimana proizvoda i uspješnog pozicioniranja mineralnih i izvorskih voda na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija