Pregled bibliografske jedinice broj: 800557
Prevencija nasilnog ponašanja učenika razredne nastave
Prevencija nasilnog ponašanja učenika razredne nastave, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 800557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prevencija nasilnog ponašanja učenika razredne nastave
(Bullying prevention in a primary school)
Autori
Maslov, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2013
Stranica
35
Mentor
Bognar, Branko
Ključne riječi
prevencija nasilja između djece; odgoj za mir i nenasilje
(bullying prevention; education for peace and non-violence)
Sažetak
Nasilno ponašanje veoma je česta pojava i problem svih odgojno-obrazovnih institucija. Brojni programi su provođeni u školama koji su poticali međusobno razumijevanje i prihvaćanje djece bez obzira na bilo kakve razlike. Razbijanje kulture predrasuda i stereotipa ključan je proces u stvaranju škole koja je sigurno okruženje za djecu, ali ujedno i pomaganje stvaranja odgojnog okruženja koje će tu sigurnost potvrditi. Cilj ovog akcijskog istraživanja bio je osmisliti i provesti kraći odgojni program prevencije nasilnog ponašanja te utvrditi njegovu uspješnost. Osim toga nastojali smo utvrditi kako djeca shvaćaju nasilje, razumiju li što on podrazumijeva i kakve posljedice ima za svoje sudionike. Ovo istraživanje možda nije doprinijelo rješavanju problema nasilja između učenika, ali poslužilo je kao uvid u problematiku od koje se ne može pobjeći te je pokazalo kako se uvijek nešto može učiniti kako bi se nasilje spriječilo i izbjeglo. Mnogi stručnjaci danas se bave teorijskim objašnjavanjem ove problematike, istražuju psihološke i biološke razloge nasilja, predlažu moguća rješenja i zatvaraju se u sigurnost teorije. No kako bi se nešto promijenilo, potrebno je aktivirati se i poduzimati konkretne mjere pomoći svim sudionicima nasilnih situacija – žrtvama, nasilnicima, promatračima, roditeljima. Potrebno je pronaći načine kako teoriju primijeniti u praksi, kako prilagoditi teško razumljive pojmove i ideje djeci, kako razvijati njihovo samopouzdanje, empatiju i razumijevanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija