Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 800046

Validacija ljestvice za procjenu privrženosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice


Tatalović Vorkapić, Sanja; Pregelj-Čargonja, Željka; Mihić, Ivana
Validacija ljestvice za procjenu privrženosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 2; 1-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 800046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Validacija ljestvice za procjenu privrženosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice
(VALIDATION OF THE ATTACHMENT ASSESSMENT SCALE FOR TODDLERS DURING THEIR ADAPTATION TIME IN NURSERY)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Pregelj-Čargonja, Željka ; Mihić, Ivana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 51 (2015), 2; 1-15

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca rane dobi; odgajatelji; prilagodba na jaslice; privrženost; ljestvica procjene; validacija
(toddlers; preschool teachers; adaptation to nursery school; attachment; assessment scale; validation)

Sažetak
Period prilagodbe djece u predškolskim ustanovama, osobito jaslicama, predstavlja težak i stresan period za većinu djece. Koliko će dugo prilagodba trajati i kakve će reakcije dijete pokazivati, ovisi i o emocionalnim vezama koje je dijete do tada razvilo. S obzirom na evidentan nedostatak adekvatnih mjernih instrumenata privrženosti, osnovni je cilj ovog istraživanja bio prilagoditi i validirati Ljestvicu za procjenu privrženosti djece rane dobi, te ispitati kvalitetu te privrženosti u fazi prilagodbe na jaslice. Istraživanje je provedeno na uzorku od 271 djeteta, u predškolskim ustanovama u Rijeci, Opatiji, Lovranu, Krku i Baški. Odgajatelji su promatrali ponašanje djece prvih četrnaest dana njihovog boravka u jaslicama. U istraživanju je primijenjena ljestvica koja je adaptirana i validirana na temelju prethodnog istraživanja obrazaca privrženosti djece jasličke dobi (Mihić, 2010). Potvrđeno je pet od sedam faktora iz originalne ljestvice (Mihić, 2010), a cilj je bio nadogradnja same ljestvice, kako bi se proširila mogućnost boljeg procjenjivanja i dijagnosticiranja eventualnih pozitivnih i negativnih aspekata razvoja kvalitete privrženosti djece jasličke dobi, odnosno utvrđivanja razvoja sigurnog, ambivalentnog, nesigurnog ili dezorganizirajućeg oblika privrženosti. Obrasci ponašanja nazvani su: izbjegavanje, podržavanje, bliskost majka- dijete, odbacivanje i hladna distanca. Ovi faktori objašnjavaju ukupno 57, 945% ukupne varijance, te pokazuju zadovoljavajuće pouzdanosti tipa Cronbach alpha u rasponu od 0, 740-0, 892. Rezultati vezani uz kvalitetu privrženosti su pokazali da je većina djece u ovom istraživanju sigurno privržena primarnom skrbniku i imaju normalan tijek prilagodbe u jaslicama. Pored analize odnosa s različitim osobnim i situacijskim varijablama, o nalazima se raspravljalo u okvirima važnosti teorije privrženosti za kvalitetan rad u jaslicama.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Tatalović Vorkapić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović Vorkapić, Sanja; Pregelj-Čargonja, Željka; Mihić, Ivana
Validacija ljestvice za procjenu privrženosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 2; 1-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Tatalović Vorkapić, S., Pregelj-Čargonja, Ž. & Mihić, I. (2015) Validacija ljestvice za procjenu privrženosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 1-15.
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Pregelj-\v{C}argonja, \v{Z}eljka and Mihi\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {1-15}, keywords = {djeca rane dobi, odgajatelji, prilagodba na jaslice, privr\v{z}enost, ljestvica procjene, validacija}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Validacija ljestvice za procjenu privr\v{z}enosti djece rane dobi u fazi prilagodbe na jaslice}, keyword = {djeca rane dobi, odgajatelji, prilagodba na jaslice, privr\v{z}enost, ljestvica procjene, validacija} }
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Pregelj-\v{C}argonja, \v{Z}eljka and Mihi\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {1-15}, keywords = {toddlers, preschool teachers, adaptation to nursery school, attachment, assessment scale, validation}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {VALIDATION OF THE ATTACHMENT ASSESSMENT SCALE FOR TODDLERS DURING THEIR ADAPTATION TIME IN NURSERY}, keyword = {toddlers, preschool teachers, adaptation to nursery school, attachment, assessment scale, validation} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font