Pregled bibliografske jedinice broj: 798742
Slušno procesiranje kod djece s teškoćama učenja
Slušno procesiranje kod djece s teškoćama učenja, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 798742 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušno procesiranje kod djece s teškoćama učenja
(Auditory processing in children with learning disabilities)
Autori
Begović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2014
Stranica
35
Mentor
Heđever, Mladen
Neposredni voditelj
Bonetti, Ana
Ključne riječi
poremećaji slušnog procesiranja; teškoće u učenju; baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja
(auditory processing disorder; learning difficulties; battery test for auditory processing examination)
Sažetak
Slušno procesiranje je sposobnost da slušamo, razumijemo i odgovaramo na informacije koje čujemo kroz svoje slušne kanale. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) javlja se kod osoba urednog sluha, a odnosi se na teškoće u neuralnoj obradi slušnih podražaja. U školskoj dobi, PSP može biti uzrok ili može biti povezan s teškoćama u učenju. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u sposobnostima slušnog procesiranja između učenika nižih razreda osnovne škole koji nemaju teškoće u učenju i uečnika sa teškoćama u učenju. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja, a test je proveden na uzorku od dvije skupine učenika, kontrolnoj i eksperminetalnoj, a u svakoj je bilo po 13-ero ispitanika, učenika nižih razreda osnovne škole sa teškoćama u učenju. U skladu s ciljem istraživanja postavljene su dvije hipoteze. Istraživanjem je potvrđena prva hipoteza, učenici sa teškoćama učenja postigli su slabije rezultate od učenika bez teškoća na testovima koji ispituju slušanje u otežanim uvjetima. Druga hipoteza je djelomično potvrđena, učenici sa teškoćama u učenju postigli su slabije rezultate od učenika bez teškoća na dihotičkim testovima za ispitivanje kompetitivnosti slušanja s obzirom na lijevo i desno uho, međutim statistički značajne razlike dobivene su samo na subtestu 4 (na subtestu 3 razlike nisu bile statistički značajne).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb