Pregled bibliografske jedinice broj: 798305
Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015.
Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015. // Medijska istraživanja, 21 (2015), 2; 79-107 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 798305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015.
(Croatian Daily Newspapers Coverage on Presidential Candidates During the Election Campaign 2014/2015)
Autori
Beluhan, Matej ; Kovačić, Silvija ; Raguž, Anđelka
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 21
(2015), 2;
79-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predsjednički izbori; predsjednički kandidati; dnevne novine; naslovnice; naslovi
(presidential election; presidential candidates; daily newspapers; cover pages; headlines)
Sažetak
Kvantitativnom analizom sadržaja novinskih naslovnica i priloga najav-ljenih na istima, istražujemo na koji je način šest hrvatskih dnevnih novi-na najavljivalo i potom izvještavalo o predsjedničkim kandidatima i kan-didatkinji, tijekom predizborne kampanje u prosincu 2014. i siječnju 2015. godine. Cilj istraživanja je utvrditi na koji se način predsjedničkim kandidatima, dodjeljuje medijski prostor s osobitim naglaskom na uviđa-nje, jesu li pritom, medijski djelatnici (ne)pristrani. Prilozi najavljeni na naslovnim stranicama, nerijetko su odlučujući faktor publike da pročita ili kupi novine. Isto tako, mogu ukazivati i na selekciju i vrijednost infor-macija u dnevnim novinama jer teme i sadržaj, koje pojedine novine sma-traju važnijima od ostalih, implicitni su odraz uređivačke politike medija. Stoga je svrha rada, usporediti karakteristike i značajke analiziranih dne-vnih novina s obzirom na važnu političku i društvenu temu. Analiza poka-zuje kako se Kolindi Grabar Kitarović i Ivi Josipoviću najčešće dodjeljuje medijski prostor na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina. Novi list je tijekom predizborne kampanje najčešće izvještavao o kandidatima s pret-hodnim najavama na naslovnicama, a sa svega dvije naslovne stranice, uređivački tim 24sata je nastojao privući pažnju čitatelja. Najveći broj informativnih naslova donose Slobodna Dalmacija i Jutarnji list. Večernji list prednjači u kritički, dok Novi list i 24sata s obje naslovnice prednjače u senzacionalističkim naslovima. Medijsko izvještavanje o prvim predsje-dničkim izborima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, bilježi djelo-mičan napredak spram profesionalnijeg izvještavanja medijskih djelatni-ka, trend „amerikanizacije“ je i dalje prisutan, a primjetna naklonost Kolindi Grabar Kitarović pokazala se podudarnom i s javnim mnijenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Lingusitic and Language Behavior Abstracts
- Social Planning /Policy & Development Abstracts
- Current Index to Journals in Education