Pregled bibliografske jedinice broj: 797495
TEORETSKA ANALIZA I IMPLEMENTACIJA METODE KOČENJA REGULIRANIH ASINKRONIH MOTORA KORIŠTENJEM GUBITAKA UNUTAR STROJA
TEORETSKA ANALIZA I IMPLEMENTACIJA METODE KOČENJA REGULIRANIH ASINKRONIH MOTORA KORIŠTENJEM GUBITAKA UNUTAR STROJA, 2015., diplomski rad, diplomski, TEHNIČKI FAKULTET, Rijeka
CROSBI ID: 797495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEORETSKA ANALIZA I IMPLEMENTACIJA METODE KOČENJA REGULIRANIH ASINKRONIH MOTORA KORIŠTENJEM GUBITAKA UNUTAR STROJA
(THEORY AND IMPLEMENTATION OF INDUCTION MACHINE BRAKING USING MACHINE LOSSES IN VARIABLE SPEED DRIVES APPLICATIONS)
Autori
Gordan Šegon
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
TEHNIČKI FAKULTET
Mjesto
Rijeka
Datum
10.07
Godina
2015
Stranica
125
Mentor
Doc. dr. sc. Neven Bulić
Ključne riječi
ASINKRONI MOTOR; KOČENJE KORIŠTENJEM GUBITAKA UNUTAR STROJA
(Induction motor; high slip braking)
Sažetak
Mnoge primjene elektromotornih pogona promjenjive frekvencije (VFD) zahtijevaju povremeni negativni moment za kočenje. To podrazumijeva da mehanička energija pohranjena u rotirajućoj masi tereta mora biti uklonjena sa tereta te da se s njom treba postupati oprezno kako se ne bi oštetio pogon. Obično se regenerirana energija kočenja vraća natrag u mrežu ili se na siguran način disipira kao toplina koristeći kočni otpornik. Energija se zatim moˇze prenijeti sa istosmjernog medukruga pogona natrag u mrežu ako je pogon opremljen bi-direkcijskim pretvaračem izmedu mreže i istosmjernog medukruga. Bi-direkcijski pretvarač, koji je u ovom slučaju korišten za ispravljanje izmjeničnog napona mreže u istosmjerni napon, obično se naziva aktivnim prednjim krajem (AFE). U slučaju da pogon nije opremljen s AFE-om nego sa pasivnim prednjim krajem, primjerice jednostavnim diodnim ispravljačem, tada se regenerirana energija kočenja ne može prenijeti natrag u mrežu već mora biti disipirana u pogonu u obliku topline. Kočni otpornik takoder može biti korišten čime je moguće postići visoki moment kočenja. Medutim, koristan moment kočenja može se ostvariti i disipiranjem regenerirane energije u obliku gubitaka u samome stroju. Najpoznatija metoda kočenja korištenjem gubitaka stroja jest metoda DC injekcijskog kočenja, ali sa razvojem novih metoda kontrole elektromotornih pogona promjenjive frekvencije, omogućene su i druge metode kočenja koje mogu postići više momente koČenja po amperu. Cilj ovog rada jest dati pregled postojećih metoda kočenja elektromotornih pogona korištenjem gubitaka stroja te predložiti jednu od metoda za primjenu koČenja na teret sa velikim momentom inercije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika