Pregled bibliografske jedinice broj: 796626
ANALIZA GLAZBENIH SASTAVNICA IGARA S PJEVANJEM
ANALIZA GLAZBENIH SASTAVNICA IGARA S PJEVANJEM, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 796626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA GLAZBENIH SASTAVNICA IGARA S PJEVANJEM
(Analysis of Musical Components of Games with Singing)
Autori
Đaić, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
13.07
Godina
2015
Stranica
42
Mentor
Jelena Blašković
Ključne riječi
glazbene sastavnice; glazbene sposobnosti djece; igra; igre s pjevanjem; pjevanje
(musical components; musical capabilities in children; game; games with singing; singing)
Sažetak
Jezik glazbe je govor glazbenih tonova i svih njezinih sredstava izražavanja, od kojih čovjek stoljećima stvara glazbenu kulturu čovječanstva. Glazba svojom materijom priča priču, opisuje neki doživljaj, pobuđuje raznovrsna raspoloženja. Utječe na sve ljude, kako na odrasle, tako i na djecu predškolske dobi. U predškolskoj dobi djeca se susreću s glazbom kroz obradu ili ponavljanje pjesme i brojalice, slušanje glazbe, igre s pjevanjem, sviranje na udaraljkama i tijekom glazbene kreativnosti. U dječjem folkloru, a to su u glazbeno-plesnom segmentu igre s pjevanjem, djeca su sinkretizirala sve aspekte glazbe: svoje stvaralaštvo, sviranje, pjevanje i pokret uz glazbu. Prakticiranje igara s pjevanjem zadovoljava dječju potrebu za pokretom pri svakom susretu s glazbom. Potrebu za igrama s pravilima djeca prirodno osjećaju oko pete godine života, a tim igrama prethodi potreba za igrom pretvaranja koja se javlja oko druge godine života djeteta. Dijete pokreće ritam glazbe, a manifestira se kroz pokret koji je najbolji posrednik za usvajanje glazbenih sadržaja. Kombinacija pokreta i pjevanja nerazdvojni je dio igara s pjevanjem stoga je i cilj rada pobliže objasniti područje pjevanja, kako ono utječe na djecu i na razvoj njihovih pjevačkih i glazbenih sposobnosti te objasniti važnost igre u životu djece. Najjednostavnije su igre korištenjem pojedinih dijelova dječjeg tijela, uz govor ili pjevanje. Takvim se igrama istodobno pridonosi bržem i boljem razvoju osjećaja za ritam, koji je bitan ne samo u glazbenome, veći u tjelesnom i psihičkom razvoju djeteta. U radu se analiziraju glazbeni elementi igara s pjevanjem koje objedinjuju dvije aktivnosti kroz koje djeca najbolje uče – pokret i pjevanje povezani igrom. Analizirat će se pjesmarica autora Gospodnetić i Spiller (2002), „Dječje igre s pjevanjem uz pratnju klavira i/ili gitare“ s obzirom na tonalitet, pjevački opseg, mjeru i pravila izvođenja igara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija