Pregled bibliografske jedinice broj: 796623
Slušanje glazbe u predškolskoj dobu
Slušanje glazbe u predškolskoj dobu, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 796623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje glazbe u predškolskoj dobu
(Music Listening in Preschool Period)
Autori
Kuliš, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
24.09
Godina
2015
Stranica
63
Mentor
Jelena Blašković
Ključne riječi
estetska uloga glazbe; glazba i emocije; podjela glazbe; slušanje glazbe; istraživanje
(aesthetic role of music; a division of music; listening to music; music and emotions; research)
Sažetak
Aktivno slušanje glazbe u predškolskoj dobi iskustvo je koje djeci može biti zanimljivo i u kojem bi trebala uživati. Predstavljanje glazbe zato treba biti pomno smišljeno te još bolje provedeno u djelo. Djeca često uživaju u aktivnostima koja im omogućavaju kreativno i slobodno izražavanje te u tim aktivnostima najčešće oslobađaju svoju maštu. Kada se djeci omoguće aktivnosti u kojima aktivno upoznaju svijet kroz svoja osjetila te ih se potakne na izražavanje doživljaja, olakšava im se razumijevanje vlastite percepcije te percepcije onoga što im se nudi kroz aktivnost odnosno glazbe. Reakcije djece na aktivno slušanje glazbe zanimljivo je zbog toga što su djeca u većini slučajeva podvrgnuta pasivnom slušanju glazbe ili drugim oblicima glazbenih aktivnosti poput obrade dječjih pjesmica i brojalica, sviranja na Orffovom instrumentariju i igrama s pjevanjem. U radu se istraživalo aktivno slušanje glazbe u predškolskoj dobi. Sudjelovala su djeca iz devet vrtićkih skupina (N=204) iz tri zagrebačka vrtića. Ispitivala se reakcija djece na aktivno slušanje glazbe kroz tri načina izražavanja – pokretom, likovnošću i verbalno. Pokazalo se da djeca reagiraju na glazbu pozitivno te se aktivno uključuju u aktivnost. Djeca su bila aktivni sudionici procesa te su pokazala veliki interes za takav tip glazbene aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija