Pregled bibliografske jedinice broj: 794891
ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA
ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA // Dvadeset godina osnutka studija kroatistike 1. Međunarodni znanstveni skup Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta (povodom 20. godišnjice osnutka studija hrvatskoga jezika i književnosti u Puli) / Daniel Mikulaco (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Matica hrvatska, 2015. str. 78.-78. (ostalo, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 794891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA
(REPRESENTATION OF SPEAKING METHODS IN TEACHING AND LEARNING CROATIAN LANGUAGE)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dvadeset godina osnutka studija kroatistike 1. Međunarodni znanstveni skup Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta (povodom 20. godišnjice osnutka studija hrvatskoga jezika i književnosti u Puli)
/ Daniel Mikulaco - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Matica hrvatska, 2015, 78.-78.
ISBN
978-953-7320-12-6
Skup
Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 15.10.2015. - 17.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
govorne nastavne metode; monološke i dijaloške metode; vrste razgovora; poučavanje i učenje; nastavnik i učenik hrvatskoga jezika
(speaking methods in teaching; monologic and dialogic methods; types of conversation; teaching and learning; teacher and student of the Croatian language)
Sažetak
Rad se bavi govornim metodama u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatraju govorne metode te njihova klasifikacija. Ističu se monološke i dijaloške nastavne metode, pri čemu se usredotočeno razlaže metoda usmenoga izlaganja kao monološka nastavna metoda, odnosno u dijaloškim se metodama posebno razmatraju vrste nastavnoga razgovora. Namjera je ovoga rada istražiti zastupljenost govornih metoda u nastavi hrvatskoga jezika pri čemu se ovoj problematici pristupa s aspekta poučavanja i učenja, odnosno kontinuiteta dvaju čimbenika – nastavnika i učenika. S obzirom na to, istražuje se zastupljenost nastavnikovih govornih metoda – dominacija poučavanja i uloge nastavnika (reducirano učenje) i zastupljenost učenikovih govornih metoda – dominacija učenja i uloge učenika (signifikantno učenje). Cilj je utvrditi zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika te ispitati prevladavaju li nastavnikove ili učenikove govorne metode. U istraživanju je primijenjen metodološki postupak sustavnoga promatranja neposredne nastavne stvarnosti, odnosno čujnoga snimanja nastavnih sati. Uzorak su promatrane nastave bili osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravska te učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika pretežita zastupljenost nastavnikovih govornih metoda i to dijaloških metoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija