Pregled bibliografske jedinice broj: 794843
Odgojno-socijalizacijski potencijali suvremenih medija
Odgojno-socijalizacijski potencijali suvremenih medija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education ; Zbornik radova / Book of Selected Papers ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Matijević, Milan ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 138-149
CROSBI ID: 794843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-socijalizacijski potencijali suvremenih medija
(The Educational and Socialization Potentials of Modern Media)
Autori
Livazović, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education ; Zbornik radova / Book of Selected Papers ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
Urednik/ci
Matijević, Milan ; Opić, Siniša
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
138-149
ISBN
978-953-7210-82-3
Ključne riječi
adolescenti, elek. zlostavljanje, medijski odgoj, pedagoška prevencija, roditelji
(adolescents, cyberbullying, media education, parents, pedagogical prevention, research)
Sažetak
U radu se analiziraju teorijski i empirijski rezultat istraživanja medija u kontekstu njiho- vih odgojno-socijalizacijskih utjecaja. Anketa je provedena sa 120 učenika u dobi od 14 do 17 godina. Ispitano je 60 učenika (50%) osnovne škole i 60 (50%) srednje škole. Na internetu više od 2 sata dnevno provodi čak 90% mladih, a više od 5 sat dnevno 20% mladih. O društvenim je mre- žama ovisno 72, 5% učenika, dok ih rijetko ili uopće ne posjećuje samo 11%. Djevojke su aktinije u provođenju društvenih aktinost na Internetu, češće posjećuju društvene mreže (p<0, 05) i više se dopisuju s prijateljima (p<0, 05) u odnosu na mladiće koji češće pretražuju zanimljivost (p<0, 05), igraju igrice (p<0, 001) te posjećuju stranice za odrasle (p<0, 001). Mladići su češće elek. zlostavljači, najčešće mlađi ispitanici (14 i 15 g.). Mladići su i izloženiji zlostavljanju, najčešće mlađi ispitanici (14 i 15 g.). Izvrsni učenici češće elek. zlostavljaju druge (p<0, 01), ali su češće i izloženi elek. zlostavljanju (p<0, 05). Roditelji mlađe djevojke značajno češće nadziru u odnosu na mladiće, češće ih upozoravaju na opasnost upoznavanja uživo s osobom koju poznaju preko Interneta i češće s njima razgovaraju o rizicima (p<0, 01).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je sadržan u IV. Simpoziju Zbornika s Međunarodne znanstvene konferencije Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održanog u Opatiji, 13. – 15. 4. 2015.