Pregled bibliografske jedinice broj: 794567
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine // Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maka ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 15-40 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 794567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine
(Intercultural Approach to Education of Members of the Roma Minority)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju
/ Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maka ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 15-40
ISBN
978-953-6965-42-7
Skup
"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pripadnici romske manjine; kulturna različitost; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalna kompetentnost; interkulturalni dijalog
(Gipsy minority members; cultural diversity; intercultural education; intercultural competence; intercultural dialog)
Sažetak
Interkulturalizam kao suvremeni koncept otvoren za stalna propitivanja i prilagodbe svoju primjenu temelji na provedbi interkulturalnih načela i promicanju vrijednosti interkulturalizma u različitim područjima ljudskih djelatnosti, među kojima odgoj i obrazovanje imaju značajno mjesto. Škola, odnosno odgoj i obrazovanje postaju interkulturalni medij u funkciji društvene i kulturne promocije većinskog stanovništva i pripadnika manjinskih skupina, pri čemu promišljanje interkulturalizma podrazumijeva otvorenost, razumijevanje i prihvaćanje drugih i drugačijih kultura, svjetonazora i stilova života te promicanje interkulturalne kompetentnosti kao osnove uspostavljanja interkulturalnog dijaloga među pripadnicima različitih kultura. U radu se analizira problematika interkulturalnog pristupa odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine, s naglaskom na promišljanje širokog konteksta interkulturalnosti unutar kojega se definiraju, poštuju i prihvaćaju sve različitosti u najraznovrsnijim pojavnim oblicima koji variraju s obzirom na specifičnosti društvene sredine. Komunikacija s učenicima romske manjine pritom zahtijeva svijest o različitim kulturnim perspektivama i spremnost na uočavanje, prepoznavanje, prihvaćanje i uvažavanje kulturnih različitosti, temeljenu na stečenoj interkulturalnoj kompetentnosti kao osnovnoj pretpostavci uspostavljanja interkulturalnog dijaloga i učinkovite interkulturalne komunikacije među svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski