Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 794567

Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine


Bedeković, Vesna
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine // Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maka ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 15-40 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 794567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine
(Intercultural Approach to Education of Members of the Roma Minority)

Autori
Bedeković, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maka ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 15-40

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pripadnici romske manjine; kulturna različitost; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalna kompetentnost; interkulturalni dijalog
(Gipsy minority members; cultural diversity; intercultural education; intercultural competence; intercultural dialog)

Sažetak
Interkulturalizam kao suvremeni koncept otvoren za stalna propitivanja i prilagodbe svoju primjenu temelji na provedbi interkulturalnih načela i promicanju vrijednosti interkulturalizma u različitim područjima ljudskih djelatnosti, među kojima odgoj i obrazovanje imaju značajno mjesto. Škola, odnosno odgoj i obrazovanje postaju interkulturalni medij u funkciji društvene i kulturne promocije većinskog stanovništva i pripadnika manjinskih skupina, pri čemu promišljanje interkulturalizma podrazumijeva otvorenost, razumijevanje i prihvaćanje drugih i drugačijih kultura, svjetonazora i stilova života te promicanje interkulturalne kompetentnosti kao osnove uspostavljanja interkulturalnog dijaloga među pripadnicima različitih kultura. U radu se analizira problematika interkulturalnog pristupa odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine, s naglaskom na promišljanje širokog konteksta interkulturalnosti unutar kojega se definiraju, poštuju i prihvaćaju sve različitosti u najraznovrsnijim pojavnim oblicima koji variraju s obzirom na specifičnosti društvene sredine. Komunikacija s učenicima romske manjine pritom zahtijeva svijest o različitim kulturnim perspektivama i spremnost na uočavanje, prepoznavanje, prihvaćanje i uvažavanje kulturnih različitosti, temeljenu na stečenoj interkulturalnoj kompetentnosti kao osnovnoj pretpostavci uspostavljanja interkulturalnog dijaloga i učinkovite interkulturalne komunikacije među svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Bedeković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bedeković, Vesna
Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine // Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maka ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 15-40 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bedeković, V. (2015) Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine. U: Mlinarević, V., Nemet Brust, M. & Bushati, J. (ur.)Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2015}, pages = {15-40}, keywords = {pripadnici romske manjine, kulturna razli\v{c}itost, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetentnost, interkulturalni dijalog}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju pripadnika romske manjine}, keyword = {pripadnici romske manjine, kulturna razli\v{c}itost, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetentnost, interkulturalni dijalog}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2015}, pages = {15-40}, keywords = {Gipsy minority members, cultural diversity, intercultural education, intercultural competence, intercultural dialog}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Intercultural Approach to Education of Members of the Roma Minority}, keyword = {Gipsy minority members, cultural diversity, intercultural education, intercultural competence, intercultural dialog}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font