Pregled bibliografske jedinice broj: 794539
Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama
Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama // Motiváció - figyelem - fegyelem: az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara VII. nemzetközi tudományos konferenciájának előadásainak gyűjteménye ; Motivation - attention - discipline" : VIIth Interntional Scientific Conference, University of Novi sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty / Czékus, Géza (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2013. str. 329-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 794539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama
(Mental maps in function to the attention of students with disabilities)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Motiváció - figyelem - fegyelem: az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara VII. nemzetközi tudományos konferenciájának előadásainak gyűjteménye ; Motivation - attention - discipline" : VIIth Interntional Scientific Conference, University of Novi sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty
/ Czékus, Géza - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2013, 329-338
ISBN
978-86-870-95-38-0
Skup
"Motivation - attention - discipline": VIIth Interntional Scientific Conference
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 04.10.2013. - 05.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s posebnim potrebama; mentalne mape; motivacija; disciplina
(students with special needs; mental maps; motivation; discipline)
Sažetak
Dobra praksa u poučavanju djece s teškoćama ovisna je o brojnim faktorima. Jedan od njih je, svakako i osjećaj priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja njihove različitosti, te posebice odsutnost straha od neuspjeha. Ako su djeca s teškoćama predstavljena samo kao takva, onda možemo reći da često nerealno ocjenjujemo vrijednost njihovih dostignuća i previše ih ograničavamo ili štitimo umjesto da im dajemo poticaj pri izvođenju različitih aktivnosti. Kao motivacijsko sredstvo vrlo su korisne mentalne mape. Upućuju učenika na povezanost ključnih činjenica, na njihov slijed i otkrivanje uzročno-posljedičnih odnosa. Otkrivanjem cjeline, stvaranjem povezane priče od pojedinačnih pojmova, a to djeca mogu promatrajući i učeći iz mapa koje su sama crtala, postiže se pravi smisao učenja jer linearna, pogotovo samo tekstualna informacija u udžbenicima ne daje mogućnost uočavanja odnosa među pojavama.Mentalne su mape velika pomoć u radu s djecom s teškoćama, ali i s djecom koja nemaju teškoća. Učenici se lakše snalaze kroz vizualne sadržaje, lakše ih pamte te uočavaju povezanost i odnose između stvari i pojava. Time se, osim motivacije, podiže i disciplina u učionici za vrijeme nastavnog sata. Svaka je mentalna mapa korisna i kreirana na način da je učenik razumije, što znači da nema neuspjeha. Mentalne mape otvaraju nove dimenzije za razvoj, sortiranje i pohranjivanje misli. Upotrebom tehnike rada uz pomoć mentalnih mapa postiže se: razvoj kreativnog razmišljanja, povećavaju se motivacija i koncentracija, povećava se interes za sadržaj ili informacije koje se obrađuju, poboljšava se komunikacija, uči se lakše i s uživanjem, preglednije je određivanje prioriteta, poboljšava se samouvjerenost, motivacija za učenjem je sve veća, što uvelike pridonosi održavanju pozornosti u učionici.
Izvorni jezik
Hrvatski