Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 794513

Interkulturalne kompetencije pedagoga


Bedeković, Vesna
Interkulturalne kompetencije pedagoga // Suvremena pitanja, VIII (2013), 15; 93-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 794513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalne kompetencije pedagoga
(Intercultural competence pedagogues)

Autori
Bedeković, Vesna

Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) VIII (2013), 15; 93-107

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kulturna različitost; odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose; interkulturalni identitet; interkulturalne kompetencije pedagoga
(cultural diversity; education for intercultural relations;  intercultural identity; intercultural competence pedagogues)

Sažetak
Uloga pedagoga u procesu odgoja i obrazovanja za interkulturalne odnose ogleda se u osnaživanju interkulturalnog identiteta i oblikovanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj ukazalo je na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija potrebnih za rad u kulturno-pluralnim razredima, pri čemu su stavovi ispitanika prema poželjnim interkulturalnim kompetencijama pozitivno usmjereni, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, odnosno interkulturalne osjetljivosti, preko komunikacijskih vještina i vještina nenasilnog rješavanja sukoba, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika, vještina obrade društveno osjetljivih tema i vještina kritičkog pristupa zbivanjima u društvu. S obzirom da učenje i poučavanje u kulturno-pluralnim sredinama pruža brojne izazove, kako za pedagoge, tako i za fakultete koji buduće pedagoške kadrove pripremaju i osposobljavaju za rad i djelovanje u globalnom kulturno-pluralnom društvu, provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa usmjerenog prema oblikovanju škole otvorene prema različitostima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Bedeković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bedeković, Vesna
Interkulturalne kompetencije pedagoga // Suvremena pitanja, VIII (2013), 15; 93-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bedeković, V. (2013) Interkulturalne kompetencije pedagoga. Suvremena pitanja, VIII (15), 93-107.
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {93-107}, keywords = {kulturna razli\v{c}itost, odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose, interkulturalni identitet, interkulturalne kompetencije pedagoga}, journal = {Suvremena pitanja}, volume = {VIII}, number = {15}, issn = {1840-1252}, title = {Interkulturalne kompetencije pedagoga}, keyword = {kulturna razli\v{c}itost, odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose, interkulturalni identitet, interkulturalne kompetencije pedagoga} }
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {93-107}, keywords = {cultural diversity, education for intercultural relations,  intercultural identity, intercultural competence pedagogues}, journal = {Suvremena pitanja}, volume = {VIII}, number = {15}, issn = {1840-1252}, title = {Intercultural competence pedagogues}, keyword = {cultural diversity, education for intercultural relations,  intercultural identity, intercultural competence pedagogues} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font