Pregled bibliografske jedinice broj: 794513
Interkulturalne kompetencije pedagoga
Interkulturalne kompetencije pedagoga // Suvremena pitanja, VIII (2013), 15; 93-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 794513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije pedagoga
(Intercultural competence pedagogues)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) VIII
(2013), 15;
93-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturna različitost; odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose; interkulturalni identitet; interkulturalne kompetencije pedagoga
(cultural diversity; education for intercultural relations; intercultural identity; intercultural competence pedagogues)
Sažetak
Uloga pedagoga u procesu odgoja i obrazovanja za interkulturalne odnose ogleda se u osnaživanju interkulturalnog identiteta i oblikovanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj ukazalo je na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija potrebnih za rad u kulturno-pluralnim razredima, pri čemu su stavovi ispitanika prema poželjnim interkulturalnim kompetencijama pozitivno usmjereni, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, odnosno interkulturalne osjetljivosti, preko komunikacijskih vještina i vještina nenasilnog rješavanja sukoba, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika, vještina obrade društveno osjetljivih tema i vještina kritičkog pristupa zbivanjima u društvu. S obzirom da učenje i poučavanje u kulturno-pluralnim sredinama pruža brojne izazove, kako za pedagoge, tako i za fakultete koji buduće pedagoške kadrove pripremaju i osposobljavaju za rad i djelovanje u globalnom kulturno-pluralnom društvu, provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa usmjerenog prema oblikovanju škole otvorene prema različitostima.
Izvorni jezik
Hrvatski