Pregled bibliografske jedinice broj: 794495
Interkulturalne kompetencije kao dio profesionalnih kompetencija nastavnika
Interkulturalne kompetencije kao dio profesionalnih kompetencija nastavnika // Pedagogija i kultura: teorijsko metodološka određenja pedagogijske znanosti, znanstvena monografija / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 80-88
CROSBI ID: 794495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije kao dio profesionalnih kompetencija nastavnika
(Intercultural competence as one of the teacher’s professional competences)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura: teorijsko metodološka određenja pedagogijske znanosti, znanstvena monografija
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
80-88
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
profesionalne kompetencije nastavnika, interkulturalne kompetentncije, multikulturalno društvo, različitosti, interkulturalni odgoj i obrazovanje
(teacher’s professional competences, intercultural competences, multicultural society, diversities, intercultural upbringing and education)
Sažetak
Nove okolnosti u kojima su se pod utjecajem globalizacijskih procesa našle europske zemlje u centar pozornosti dovode pitanje ključnih kompetencija nastavničke profesije koja ima presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju nadolazećih generacija za participaciju u suvremenom demokratskom društvu. Usvajanje profesionalnih kompetencija nastavnika potrebno je sagledati u multikulturalnom kontekstu u kome interkulturalne kompetencije imaju značajno mjesto, a osposobljavanje nastavnika za profesionalni stil života u kome će različitosti doživljavati kao vrijednost i promovirati jednake obrazovne šanse pretpostavlja promišljanje nastavnika kao kompetentnog i kritički orijentiranog stručnjaka čiji se profesionalni identitet ogleda u kompetencijama koje mu osim stručnog znanja omogućavaju komunikaciju s društvenom okolinom i prilagodbu kulturno-pluralnoj perspektivi. U tom je smislu implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja potrebno promatrati u kontekstu kompetencijskg pristupa nastavničkoj profesiji i stjecanja interkulturalnih kompetencija nepohodnih za rad i profesionalno djelovanje u suvremenom multikulturalnom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)