Pregled bibliografske jedinice broj: 794489
Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja
Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Školski vjesnik, 61 (2012), (03); 305-324 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 794489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja
(Cognitionof Basic Values of Interculturalism in the Context of Implementation of Intercultural Education and Upbringing)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 61
(2012), (03);
305-324
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalizam; temeljne karakteristike interkulturalizma; pojam i vrijednosti interkulturalizma; interkulturalni odgoj i obrazovanje
(interculturalism; basic characteristics of interculturalism; the concept and values of interculturalism; intercultural upbringing and education)
Sažetak
Interkulturalizam kao suvremeni koncept otvoren za stalna propitivanja i prilagodbe promjenama s kojima se suočava današnje društvo obilježeno nezaustavljivim migracijama na globalnoj razini i susretima pripadnika različitih kultura, religija, jezika i svjetonazora svoju primjenu temelji na provedbi interkulturalnih načela i promicanju vrijednosti interkulturalizma u različitim područjima ljudskih djelatnosti, među kojima obrazovanje ima značajno mjesto. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga na uzorku od od 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Federaciji BiH, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj ukazali su na statistički značajnu povezanost između stupnja poznavanja temeljnih karakteristika interkulturalizma i sociodemografskih karakteristika ispitanika. Općenito, ispitanici posjeduju osnovna znanja vezana za poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma, pri čemu značenje pojma "interkulturalizam" i vrijednosti koje promiče interkulturalni odgoj i obrazovanje procjenjuju s većom ili manjom sigurnošću, dok se se poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma kreće u okvirima osnovnih načela interkulturalnog odgoja i obrazovanja temeljenih na ravnopravnom prihvaćanju kulturno različitih pojedinaca i skupina, prihvaćanju različitosti kao izvora učenja, izbjegavanju etnocentrizma i suprotstavljanju svim oblicima diskriminacije, rasizma i ksenofobije te na razvijanju interkulturalnog odgoja i obrazovanja kao procesa suradnje, stvaranja zajedničkih vrijednosti i međusobnog obogaćivanja temeljenoga na doživljaju različitosti kao prilike za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- ProQuest
- EBSCO
- MLA