Pregled bibliografske jedinice broj: 793130
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 3; 377-398 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 793130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica
(New Levels of Interactivity in Children’s Picture Books)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 3;
377-398
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interaktivne slikovnice ; predškolska dob ; uloga interakcija u učenju
(interactive picture book ; preschool age ; role of interactions in learning)
Sažetak
U radu je dan prikaz dječjih slikovnica s obzirom na različite vrste i razine interaktivnosti, a s osvrtom na ulogu interaktivnih sastavnica u učenju. Prema analiziranoj literaturi o korištenju interaktivnih sastavnica u dječjim slikovnicama, slikovnice su razvrstane prema četiri razine zastupljenosti interaktivnih sastavnica. Prva razina su tiskane slikovnice s ilustracijama, s tekstom ili bez njega, a bez interaktivnih elemenata. Drugu razinu čine tiskane slikovnice s ilustracijama, s tekstom ili bez njega, te s vizualnim, zvučnim, glazbenim i interaktivnim sastavnicama. Treću razinu čine proširene tiskane slikovnice kod kojih se tradicionalni tiskani medij proširuje sa zvukovima i mogućnošću interakcije s digitalnim sadržajima. Na četvrtoj su razini digitalne slikovnice dostupne na različitim medijima, a koje mogu uključivati interaktivne vizualizacije, prilagodljivi tekst, simulacije, animacije, 3D grafike i zvuk. Za potrebe istraživanja provedena je procjena osam slikovnica za djecu u dobi od 3-6 godina. Korišteni okvir za početni odabir slikovnica je kategorizacija koju navodi Matulka, a načelo procjene je metodologija utjecaja interaktivnih sastavnica na odgojno-obrazovnu ulogu slikovnica, a prema recentnom istraživanju Ruetschlin Schugarove, Smithove i Schugara. Rezultati ukazuju na razlike u učestalosti, smještaju i ulozi interaktivnih sastavnica unutar slikovnica, te na načine na koje interaktivne sastavnice mogu biti podrška razvoju jezika i općeg razumijevanja osnovnih pojmovnih okvira.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- ProQuest
- MLA International Bibliography
- Education Research Complete with Full Text EBSCO Publishing