Pregled bibliografske jedinice broj: 792336
Arhivsko gradivo i suvremene tehnologije u edukaciji - primjer Fausta Vrančića
Arhivsko gradivo i suvremene tehnologije u edukaciji - primjer Fausta Vrančića // Faust Vrančić i njegovo doba
Šibenik, Hrvatska; Vodice, Hrvatska, 2015. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 792336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhivsko gradivo i suvremene tehnologije u edukaciji - primjer Fausta Vrančića
(Archival Materials and Leading-edge Technologies in Education - Example of Faust Vrančić)
Autori
Stančić, Hrvoje ; Reljić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Faust Vrančić i njegovo doba
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska; Vodice, Hrvatska, 22.09.2015. - 23.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
arhivsko gradivo; istraživanje; edukacija; informacijsko-komunikacijska tehnologija; Faust Vrančić
(archival material; research; education; information-communication technology; Faust Vrančić)
Sažetak
Kad se govori o arhivskome gradivu, prvenstveno se razmišlja o onome u analognom, najčešće papirnatome, obliku. Ipak, u vrijeme svakodnevne upotrebe informacijsko- komunikacijskih tehnologija (IKT), arhivsko se gradivo digitalizira. Ono se uglavnom koristi za istraživačke potrebe, no uočava se trend korištenja i u edukaciji. U radu se, na primjeru djela Fausta Vrančića, istražuje kako se arhivsko gradivo može uspješno digitalizirati i iskoristiti za potrebe edukacije. IKT pritom ima ulogu učiniti gradivo široko dostupnim, bolje razumljivim te prilagođenijim modernim generacijama. Važno je uzeti u obzir i činjenicu da se suvremenim preoblikovanjem u digitalni oblik ujedno štite vrijedni izvornici, osigurava da gradivo bude dostupno teoretski neograničenom broju korisnika čak i onda kada postoji samo jedan izvornik. Ipak, digitalizacija nije jednostavan proces, jer je gradivo potrebno prilagoditi osobinama digitalnoga medija i prilagoditi očekivanjima korisnika. Stvaranje primjerice 3D objekata ili 3D modela iz skica i nacrta, kao što je to slučaj s Vrančićevom Machina novae, zahtijeva drugačija znanja u odnosu na znanja koja su potrebna za digitalizaciju rukopisa. U radu se, dakle, analizira koje su sve vještine, kompetencije i znanja potrebni da bi se vrijedno arhivsko gradivo prilagodilo suvremenom načinu komuniciranja i istraživanja, iskoristilo u edukaciji, ali u konačnici i globalno promoviralo hrvatski nacionalni identitet i nacionalnu kulturnu baštinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti